loader image

افزایش ۱۰ درصدی ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه

افزایش ۱۰ درصدی ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از افزایش ۱۰ درصدی ذخیره گاز در مخزن شوریجه در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، یحیی فیضی با اشاره به فعالیت‌های عملیاتی و پالایش گاز ترش، بر نقش مجتمع ذخیره‌سازی شوریجه در پایداری تولید گاز طبیعی در روزهای سرد زمستانی تأکید کرد و گفت: ذخیره‌سازی گاز به‌دلیل برخورداری از مزیت‌های اقتصادی، ایمن بودن و دسترسی آسان، مزیتی راهبردی برای کشور ایجاد می‌کند و این انرژی پاک و ارزان در دسترس هموطنان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ۸ ماهه امسال یک میلیارد و ۸۲۵ میلیون مترمکعب گاز در مخزن شوریجه ذخیره شده که نسبت به زمان مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است، افزود: برداشت از این مخزن برای پایداری تولید در فصل زمستان از تاریخ ۱۰ آبان‌ماه امسال آغاز شد و به‌طور میانگین روزانه ۱۵ میلیون مترمکعب گاز از این مخزن برداشت و به شبکه انتقال گاز کشور تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد تصریح کرد: کارکنان پرتلاش این پالایشگاه با جهاد اقتصادی و صنعتی می‌کوشند هموطنان در خطه شمال و شمال شرق کشور، خانه‌ای گرم داشته باشند.

کد خبر 466514منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *