loader image

ضرورت بومی‌سازی الگوهای هوش مصنوعی برای استفاده در صنعت نفت

ضرورت بومی‌سازی الگوهای هوش مصنوعی برای استفاده در صنعت نفت

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بر الگوهای هوش مصنوعی برای استفاده در صنعت نفت کشور تأکید کرد و گفت: توسعه هوش مصنوعی در گرو توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری است.

به گزارش خبرنگار شانا، کاوه کاوسی امروز (چهارشنبه، ۲۳ آذرماه) در نشست تخصصی «پیوند فیزیک و هوش‌مصنوعی برای توسعه خردمندانه میدان» در دومین روز نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران اظهار کرد: استفاده از هوش مصنوعی در صنعت نفت و گاز دنیا از سال ۱۹۵۰ میلادی آغاز و هر روز این فناوری تغییر و پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه رفته رفته شاهد آن هستیم که هوش مصنوعی در حال نزدیک شدن به هوش انسانی در صنعت نفت است، تأکید کرد: برای توسعه هوش مصنوعی و استفاده از فناوری‌های مرتبط با آن بایستی زیرساخت‌های نرم‌افزاری لازم برای تجمیع داده‌ و اطلاعات در صنعت نفت مانند کاپیوترهای عظیم را تهیه کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: مشخص شدن شاخص‌های عملکردی مهم در بخش‌های بهره‌برداری و فرآیندی می‌تواند روی کمیت و کیفیت داده‌های جمع‌آوری شده در پروژه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به ما کمک کند.

کاوسی تأکید کرد: به نظر می‌رسد صنعت نفت با توجه به اهمیتی که در اقتصاد کشور دارد باید هر چه سریعتر برای افزایش راندمان و بهره وری به فناوری‌های روز دنیا تجهیز شود.

نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران دیروز (سه‌شنبه، ۲۳ آذرماه) با قرائت پیام وزیر نفت آغاز به‌کار کرد و فردا (پنجشنبه، ۲۴ آذرماه) به‌کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 466029

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *