loader image

آبرسانی، جاده‌سازی و حفظ سلامت به همت پالایشگاه گاز فجر جم

آبرسانی، جاده‌سازی و حفظ سلامت به همت پالایشگاه گاز فجر جم

مدیرعامل پالایشگاه گاز فجر جم ضمن تشریح روند پروژه‌های مهم مسئولیت اجتماعی این مجموعه در استان بوشهر تأکید کرد که در تأمین اعتبار این پروژه‌ها هیچ مشکلی نیست و همگی از سوی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران تخصیص داده شده است.

سیدمحمدمهدی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره اجرای این پروژه‌های مهم شرکت پالایش گاز فجر جم به‌منظور خدمت‌رسانی به مردم منطقه و استان بوشهر اظهار کرد:اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها با نیازهای پالایشگاه و جامعه پیرامونی هم‌راستایی دارد، به این معنا که اگر ما در بحث آبرسانی مشارکت می‌کنیم، هم مورد نیاز مجموعه خودمان است که تصفیه گاز با آن انجام می‌شود و هم هم‌زمان با توسعه کشاورزی در کنار صنعت، منابع آبی منطقه رو به کاهش رفته بود که طرح احداث سد در دستور کار قرار گرفته است.

>>> ببینید؛

احداث سد باغان با همکاری پالایشگاه گاز فجر جم

آبرسانی، جاده‌سازی و حفظ سلامت مردم در «جم»

وی با بیان اینکه احداث سد «باغان» همسو با دستیابی به این اهداف با مشارکت وزارتخانه‌های نیرو در حال اجراست، افزود: اجرای این پروژه از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و شرکت ملی گاز ایران و پالایشگاه گاز فجر جم به نیابت از وزارت نفت از سال ۱۳۹۶ به این پروژه پیوست و تاکنون ۱۵۸ میلیارد تومان از سوی ما هزینه شده و در گام آخر نیاز شد با تزریق ۲۱۵ میلیارد تومان دیگر این طرح تکمیل شود که این اتفاق افتاد.

مدیرعامل پالایشگاه گاز فجر جم تصریح کرد: وزارت نیرو اعلام کرد سد باغان امسال آبگیری می‌شود و امیدواریم تا پایان سال با تکمیل آن، تنگناهای مربوط به کمبود آب در منطقه حل و فصل شوند و مردم منطقه شهرستان جم و دشتی از آب این سد بهره ببرند.

آبرسانی، جاده‌سازی و حفظ سلامت به همت پالایشگاه گاز فجر جم

اقدام برای شیرین‌سازی و انتقال آب به جم

هاشمی با اشاره به اجرای طرح دیگری برای انتقال آب شیرین به منطقه جم گفت: آب خلیج فارس به‌عنوان آب آشامیدنی هم قرار است به منطقه انتقال داده شود تا همکاران صنعت نفت و مردم از آن استفاده کنند؛ به این ترتیب اقدام‌های مربوط به خطوط انتقال و تصفیه آب بر اساس تعهد و مسئولیت‌های وزارت نیرو انجام شده، اما بخشی از تأمین مالی آن به‌عهده ماست و در شرکت ملی گاز مصوب شد ۷۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه پرداخت کنیم که در واقع شرکت مجتمع پارس جنوبی و شرکت پالایش فجر جم این هزینه را می‌پردازند که تعهد شرکت پالایش فجر جم حدود ۳۱.۳ میلیارد تومان است و این پروژههم در حال تکمیل شدن است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

آبرسانی، جاده‌سازی و حفظ سلامت به همت پالایشگاه گاز فجر جم

ساخت بیمارستان همسو با حفظ سلامت کارکنان و مردم

وی ادامه داد: ساخت ساختمان جدید در بیمارستان توحید جم که اعتبار حدود ۱۸۸ میلیارد برای آن تخصیص داده شده نیز پروژه دیگر پالایشگاه گاز فجر جم در حوزه مسئولیت اجتماعی است که تأمین اعتبار آن در وزارت نفت و شرکت ملی گاز انجام شده و مسئولیت احداث آن از مهندسی بهداری و بهداشت صنعت نفت به مهندسی شرکت پالایش گاز فجر جم واگذار شده است.

آبرسانی، جاده‌سازی و حفظ سلامت به همت پالایشگاه گاز فجر جم

جاده‌سازی برای سهولت دسترسی

مدیرعامل پالایشگاه گاز فجر جم از احداث بخشی از جاده انتقال از شهر جم به پالایشگاه خبر داد و گفت:‌ محور شماره یک از سمت جم به پالایشگاه است، یک محور هم ۵ کیلومتر مانده به پالایشگاه است که آن هم تکمیل شده، متولی کار شرکت زیرساخت‌های وزارت راه است، اما تامین اعتبار آن را ما برعهده داریم.

هاشمی در پایان تأکید کرد که اعتبار همه این پروژه‌های مهم مسئولیت اجتماعی برای خدمت‌رسانی به مردم منطقه بدون مشکل تخصیص داده شده است.

آبرسانی، جاده‌سازی و حفظ سلامت به همت پالایشگاه گاز فجر جم

از فعالیت‌های فرهنگی تا اقدام‌های محیط زیستی

سیدمهدی احمدی، رئیس روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم نیز به خبرنگار شانا گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در مجموعه مسکونی توحید، برگزاری سوگواری شب شعر عاشورایی با هماهنگی نهادهای فرهنگی شهرستان جم، برگزاری اعیاد غدیر، قربان و جشن در محل شرکت و مجتمع مسکونی از جمله فعالیت‌های فرهنگی انجام‌شده است.

وی با اشاره به اقدام‌های محیط زیستی همسو با عمل به مسئولیت اجتماعی اظهار کرد: پاکسازی ساحل سیراف، پاکسازی جنگل گلوبردکان و پیر بی‌بی بانو از سوی کارکنان پالایشگاه فجر جم اجرا شده است.

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم تصریح کرد: در حوزه فعالیت‌های ورزشی هم امسال میزبان مسابقات فوتسال شرکت ملی گاز ایران بودیم و اردوهای کوهنوردی به‌صورت خانوادگی انجام می‌شود، یادواره شهید سردار سلیمانی نیز در حال برگزاری است.

کد خبر 466579

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *