loader image

آغاز عملیات گازرسانی به ۱۰۲ روستای خراسان شمالی

آغاز عملیات گازرسانی به ۱۰۲ روستای خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی از آغاز عملیات گازرسانی به ۱۰۲ روستای این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمود هاشمی در این باره گفت: مقدمات گازرسانی به ۱۰۲ روستای استان آغاز شده و برای اجرای این پروژه‌ها، به ۴۵۴ کیلومتر شبکه‌گذاری نیاز است که با تکمیل این عملیات، ۹۵۲ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: بیشتر روستاها در برنامه گازرسانی، در مناطق سخت‌گذر هستند که با توجه به رویکرد دولت سیزدهم برای خدمت‌رسانی به‌ویژه به مناطق کمتربرخوردار، این موضوع در دستور شرکت گاز خراسان شمالی هم قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی تصریح کرد: تأمین گاز به‌عنوان زیرساخت در مناطق روستایی و کم‌برخوردار، مصداق بارز عدالت اجتماعی است و سبب تولید و اشتغال می‌شود و تاکنون ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و بیش از ۹۹.۶ درصد خانوارهای روستایی خراسان شمالی از گاز بهره‌مند شدند.

هاشمی یادآور شد: گازرسانی به روستاها ضمن برقراری عدالت اجتماعی و توسعه متوازن و ایجاد زیرساخت‌های تولیدی، سبب توانمندسازی روستاها با تکیه بر ظرفیت‌های کشاورزی و دامپروری می‌شود که با ایجاد زمینه اشتغال ضمن جلوگیری از مهاجرت جمعیت روستایی به مناطق شهری، سبب مهاجرت معکوس به روستاها و توسعه و آبادانی این مناطق خواهد شد.

کد خبر 465289

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *