loader image

آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروگاه، پست‌ها و خطوط برق مجتمع گاز پارس جنوبی برای تولید پایدار 

آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروگاه، پست‌ها و خطوط برق مجتمع گاز پارس جنوبی برای تولید پایدار 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به عبور از نخستین ماه فصل سرد سال (دی‌ماه) و پایداری تولید گاز در پالایشگاه‌های این مجموعه اعلام کرد: با انجام اقدام‌های مؤثر و گسترده و به‌منظور حفظ پایداری تولید گاز شاهد آمادگی کامل نیروگاه، پست‌ها و خطوط برق این مجموعه هستیم.

به گزارش شانا، احمد باهوش گفت: آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروگاه، پست‌ها و خطوط برق مجتمع گاز پارس جنوبی یکی از مهم‌ترین طرح‌ها و دستاوردهای این مجموعه همسو با تولید پایدار گاز در ماه‌های سرد سال است.

وی تصریح کرد: در ابتدای راه‌اندازی پالایشگاه‌های پارس ۲، متناسب با وضع توسعه شبکه برق‌رسانی منطقه پارس جنوبی، تنها تأمین‌کننده برق آن پالایشگاه‌ها، نیروگاه متمرکز پارس جنوبی بود که به‌منظور افزایش ظرفیت تولید شبکه و تدارک برق پشتیبان، نسبت به اتصال به نیروگاه ایران ال‌ان‌جی در سال ۱۳۹۹ و تأمین بخش اعظم برق مصرفی پالایشگاه‌های پارس ۲ از این نیروگاه اقدام‌های لازم انجام شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: به‌دلیل مخاطرات ناشی از قطع خطوط ارتباطی مستقر در ارتفاعات کوهستانی به‌ویژه در شرایط نامساعد جوی و نبود امکان عملکرد جزیره‌ای نیروگاه ایران ال‌ان‌جی، تغییر در آرایش شبکه ضروری می‌نماید که بر این اساس طی نشست‌های متعدد با وزارت نیرو و انجام مطالعات فنی، طرح اتصال به شبکه سراسری برق از پارس ۲ و نیروگاه ایران ال‌ان‌جی در مهرماه امسال اجرا شد.

باهوش تصریح کرد: با انجام این اقدام مهم افزایش نقاط پشتیبان دریافت برق از شبکه سراسری وزارت نیرو، مشکل بی‌برقی پالایشگاه‌های پارس ۲ مجتمع گاز پارس جنوبی در اثر قطع خطوط ارتباطی در مناطق کوهستانی به‌طور اساسی و کامل رفع شد.

وی تأکید کرد: همچنین به‌منظور آمادگی حداکثری تجهیزات، همه بازدیدهای دوره‌ای پست‌ها و خطوط انتقال در ماه‌های گرم سال انجام شده و در صورت ضرورت انجام تعمیرات اضطراری مخاطره‌آمیز در شبکه برق‌رسانی، ارزیابی‌های ریسک مطابق دستورعمل‌های مدون انجام شده و اجرای کار پس از اخذ مجوز از مراجع ذی‌ربط در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد خبر 467691

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *