loader image

ارتقای جایگاه ساختاری امور بانوان در برنامه هفتم توسعه

ارتقای جایگاه ساختاری امور بانوان در برنامه هفتم توسعه

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون زنان در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار گفت: جایگاه ساختاری امور زنان در اداره‌های دولتی و وزارتخانه‌ها باید ارتقا یابد و در این زمینه ستاد ملی زن و خانواده گام‌هایی را با توجه به نگاه مثبت دولت سیزدهم در زمینه تعالی بانوان و خانواده برداشته است.

فاطمه قاسم پور در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار و در بازدید از غرفه وزارت نفت، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا ‌با اشاره به حضور پررنگ بانوان درعرصه‌های تأثیرگذار ادوار مختلف انقلاب اسلامی و تأثیر مثبت فعالیت‌های آنان در زمینه پیشرفت‌های راهبردی کشور اظهار کرد: بانوان متخصص ایرانی هم در عرصه طراحی، هم اجرا نوآوری‌هایی داشته‌اند که در بحث خنثی‌سازی تحریم‌های صنعت نفت کشور نقش بسزایی دارد.

وی افزود: نوآوری‌های ارائه‌شده در این نمایشگاه اعم از محصولات فناورانه و پژوهشی مانند سیستم تنظیم گازهای مشعل، همچنین دستگاه فلوکامپیوتر نمونه بارزی برای باور به وجود ظرفیت قابل توجه در راستای بی‌نیاز ساختن کشور از محصولات مشابه خارجی مورد استفاده در عرصه‌های صنعتی و غیرصنعتی کشور است. در شرایطی که ورود امکانات و تجهیزات به کشور با محدودیت مواجه است، می‌توان با اتکا به متخصصان توانمند داخلی و بومی‌سازی پژوهش‌محور این تکنولوژی‌ها، در احیای صنایع مخصوصاً صنعت نفت گام‌های راهبردی بسیاری برداشت.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌طور کلی مجلس شورای اسلامی به مسئله دانش‌بنیان و محصولات بومی دانش‌بنیان نگاه ویژه‌ای دارد و با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان سال دانش‌بنیان توسط مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر اشتغال‌زایی دانش‌بنیان، مجلس شورای اسلامی هم با توجه به منطق اقتصادی کشور نگاه خاصی در حمایت از این زمینه داشته و طرح‌های حمایتی ویژه‌ای را در دست طراحی دارد.

قاسم پور با اشاره به اینکه برای اقتصاد درون‌زا باید به سمت دانش ‌ثروت‌آفرین حرکت کنیم و حوزه دانش‌بنیان بالقوه و بالفعل ظرفیت زیادی در خود دارد، بیان کرد: با توجه به رویکردی متفاوتی که انقلاب اسلامی ایران در حوزه آموزش و تعالی بانوان ایرانی در ادوار مختلف چنددهه اخیر داشته، می‌توان از ورود بانوان به عرصه تحصیلات تکمیلی و فعالیت و حضور آنان در عرصه‌های راهبردی کشور نام برد و ما آثار آن را با دستاوردهای متعدد این عزیزان در حوزه دانش‌بنیان ‌صنعتی و غیرصنعتی سطوح مختلف شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: ما در مجلس حامی این فضا هستیم و به‌طور ویژه از بانوان ایرانی حمایت خواهیم کرد، چراکه جایگاه ساختاری امور زنان در اداره‌های دولتی و وزارتخانه‌ها باید ارتقا یابد و در این زمینه ستاد ملی زن و خانواده گام‌هایی را با توجه به نگاه مثبت دولت سیزدهم در زمینه تعالی بانوان و خانواده برداشته است. امیدواریم در برنامه هفتم توسعه این گام‌ها تکمیل شود و نتایج مثبت آن را در مجموعه‌های مختلف کشور شاهد باشیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: در دیدار اقشار مختلف بانوان با مقام معظم رهبری، ایشان به صراحت فرمودند در رده‌های مختلف تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری باید از توان بانوان متخصص و متعهد ایرانی استفاده کرد، از این رو لازم است بیش از پیش زمینه حضور بانوان در مناصب تصمیم‌گیر تسهیل شود.

کد خبر 467672

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *