loader image

استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در صنعت نفت عراق

استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در صنعت نفت عراق

رئیس کارگروه مشترک وزارت نفت ایران و عراق با حضور در دفتر نمایندگی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، بر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در پروژه‌های نفتی عراق و استفاده از آنها در میدان‌های نفت و گاز و مجتمع‌های پالایشی عراق تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از دفتر نمایندگی وزارت نفت ایران در بغداد، باسم محمد خضیر، رئیس کارگروه مشترک وزارت نفت ایران و عراق به همراه برخی اعضای این کارگروه با حضور در دفتر نمایندگی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، آغاز به‌کار این دفتر را تبریک گفت و درباره بعضی از مسائل مهم دو طرف گفت‌وگو شد.

مهمانان دفتر وزارت نفت ایران در بغداد به نمایندگی از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق ضمن انتقال پیام تبریک وی، در دیدار با سیدعباس بهشتی، نماینده وزیر نفت ایران در امور عراق، بر ضرورت پیشبرد پرونده میدان‌های مشترک نفتی تأکید کردند و مقرر شد نشست کارگروه تخصصی میدان‌های مشترک در سریع‌ترین زمان ممکن در تهران برگزار شود.

دو طرف همچنین دیدگاه‌های خود را درباره حضور شرکت‌های نفتی ایران در پروژه‌های عراق و استفاده از دانش ایرانی در میدان‌های نفت و گاز و مجتمع‌های پالایشگاهی عراق مطرح و بر ضرورت ایجاد امکان حضور پررنگ‌تر شرکت‌های ایرانی در این کشور تأکید کردند.

دیدار نماینده وزیر نفت در امور عراق با شرکت‌های ایرانی فعال در عراق

بر پایه این گزارش، بهشتی در نشستی جداگانه با مدیران بعضی از شرکت‌های پیشتاز ایرانی پیرامون وضع این شرکت‌ها در عراق و حوزه‌های ممکن برای تقویت و توسعه همکاری‌ها گفت‌وگو کرد.

در این نشست بهشتی بر حمایت همه‌جانبه این دفتر از همه شرکت‌های فعال در حوزه پروژه‌های وزارت نفت عراق تأکید کرد، همچنین مقرر شد ارتباط بین دفتر و این شرکت‌ها فعال‌تر و گام‌های لازم برای حل مشکلات این شرکت‌ها در دوایر وزارت نفت عراق از کانال کارگروه مشترک نفتی ایران و عراق برداشته شود.

کد خبر 467359

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *