loader image

افزایش ۸ درصدی تولید گاز در پالایشگاه سرخون و قشم

افزایش ۸ درصدی تولید گاز در پالایشگاه سرخون و قشم

سرپرست شرکت پالایش گاز سرخون و قشم گفت: با اوج گرفتن سرما در کشور و بالا رفتن مصرف گاز، تولید پالایشگاه گاز سرخون و قشم به همت متخصصان این مجموعه افزایش یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، پارسا پروین در این باره توضیح داد: در یک کار گروهی با همکاری منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی، منطقه ۶ عملیات انتقال گاز، شرکت گاز استان هرمزگان و نیروگاه خلیج فارس پس از برگزاری نشست‌های فشرده و انجام تغییرات فرآیند در سیستم‌های پالایشی به افزایش تولید ۸ درصدی در گاز و به تبع آن، افزایش در محصولات جانبی پالایشگاه میعانات و گاز مایع دست یافتیم.

وی افزود: شرکت پالایش گاز سرخون و قشم امسال به‌منظور تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، با عزم راسخ و تلاش همه‌جانبه کارکنان خود در خطه جنوب کشور با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم کشور عزیزمان با افزایش تولید ۸ درصدی عملیاتی است.

سرپرست شرکت پالایش گاز سرخون و قشم تصریح کرد: این پالایشگاه به‌عنوان یکی از پالایشگاه‌های گاز جنوب کشور با فرآورش گاز طبیعی و استحصال میعانات گازی و گاز مایع، با به‌کارگیری فناوری‌های مناسب، مصمم است با تولید پاک، ایمن و پایدار و بهره‌ور، نقش مؤثری در تأمین بخشی از نیازهای انرژی کشور ایفا کند؛ ضمن اینکه یکی از صنایع مهم استان هرمزگان و کشور محسوب می‌شود.

پروین یادآور شد: پالایشگاه گاز سرخون اکنون با افزایش ۸ درصدی تولید، روزانه ۵.۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، ۲۲۰۱ بشکه میعانات گازی و ۲۵ تن گاز مایع تولید می‌کند.

کد خبر 468180منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *