loader image

اندازه‌گیری و ارزیابی عوامل زیان‌آور محیط کار در پایانه‌های نفتی ایران

اندازه‌گیری و ارزیابی عوامل زیان‌آور محیط کار در پایانه‌های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: اچ‌اس‌ئی این شرکت همسو با حفظ و ارتقای سطح سلامت کارکنان، عوامل زیان‌آور محیط کار را از طریق شرکت‌های ذی‌صلاح در زمینه خدمات بهداشت حرفه‌ای، در مناطق عملیاتی شرکت اندازه‌گیری و ارزیابی می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز با اشاره به اینکه مجوز پروژه اندازه‌گیری عوامل زیان‌آور از شرکت ملی نفت دریافت شده است، اظهار کرد: عوامل زیان‌آور روشنایی محیط کار، صدا به روش دزیمتری، عوامل شیمیایی و پارامترهای تهویه هوای محیط کار در واحدهای مختلف پایانه نفتی خارک اندازه‌گیری و ارزیابی شد.

وی ادامه داد: در پایانه میعانات گازی پارس جنوبی پیمانکار برای اجرای پروژه تعیین و از اوایل آذرماه امسال اندازه‌گیری‌ها آغاز شده است، همچنین با توجه به واگذاری عملیات بارگیری زمینی به پایانه میعانات گازی پارس جنوبی، در این بخش نیز عوامل زیان‌آور اندازه‌گیری می‌شود تا خطرات و آسیب‌های شغلی همکاران به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به انجام پروژه اندازه‌گیری و ارزیابی عوامل زیان‌آور محیط کار در پایانه نفتی شمال پس از دریافت مجوز از شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: این مهم هم اکنون در مرحله انتخاب و امضای قرارداد با پیمانکار است.

اسدروز ادامه داد: با توجه به اینکه همکاران در دفاتر ستادی اغلب مشغول کار اداری بوده و به‌دلیل نشستن‌های غیراصولی و طولانی‌مدت، دچار مشکلات مزمن عضلانی – اسکلتی هستند بنابراین اندازه‌گیری عامل زیان‌آور ارگونومیک در الویت بوده و آغاز این پروژه در ستاد، با برگزاری یک دوره آموزشی تخصصی در این زمینه خواهدبود.

وی هدف از شناسایی و ارزیابی عوامل زیان‌آور محیط کار را پیشبرد اهداف ایمنی و بهداشت دانست و گفت: نتایج این ارزیابی منجر به اقدام‌های اصلاحی و کنترلی برای بهبود شرایط محیط کار و به حداقل رساندن آثار عوامل زیان‌آور محیط کار می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با قدردانی از تلاش‌های کارکنان اچ‌اس‌ئی این شرکت تأکید کرد: همه کارکنان برای حفظ سلامتی فردی و شغلی با اداره اچ‌اس‌ئی همکاری داشته باشند.

کد خبر 466051

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *