loader image

بازآرایی ایستگاه تقویت فشار گاز نار کلید خورد

بازآرایی ایستگاه تقویت فشار گاز نار کلید خورد

پروژه بازآرایی ایستگاه تقویت فشار گاز نار با ۲۲ میلیون یورو ارزش سرمایه‌گذاری و امضای قراردادی بین شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت توربوکمپرسور نفت (OTC) در شیراز آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری اعلام کرد: با اجرای پروژه بازآرایی ایستگاه تقویت فشار گاز نار و جایگزینی بخشی از تجهیزات از طریق خدمات مهندسی خرید و تأمین کالا، نصب، ساخت اجرا و راه‌اندازی با هدف نگهداشت تولید پایدار به‌مدت هفت سال و افزایش فشار از ۲۰ به ۸۳ بار، ضریب بازیافت از ۶۸ به ۸۷ درصد می‌رسدد.

وی افزود: با اجرای این پروژه در مدت زمان ۱۸ ماه، ظرفیت برداشت روزانه گاز این میدان ۱۸ میلیون مترمکعب و مایعات گازی ۳ هزار بشکه تثبیت می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با تأکید بر ضرورت فشارافزایی میدان گازی نار تصریح کرد: با ابتکار متخصصان شرکت نفت مناطق مرکزی و جایگزینی بخشی از تجهیزات شامل چهار ردیف توربوکمپرسور، سیستم‌های کنترلی و… ازدیاد برداشت این میدان با فناوری کاملاً ایرانی انجام شده و از خروج حدود ۷۰۰ میلیون یورو ارز از کشور پیشگیری شده است.

حیدری ادامه داد: با اجرای این پروژه افزون بر بومی‌سازی دانش فنی، توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و تقویت ساخت داخل، تأمین پایدار خوراک پالایشگاه فجر جم نیز برای مدت هفت سال تضمین می‌شود.

کد خبر 466637

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *