loader image

برداشت روزانه از میدان مشترک پارس جنوبی به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسید

برداشت روزانه از میدان مشترک پارس جنوبی به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه استان بوشهر با تشریح آخرین روند اقدام‌های انجام‌شده در این شرکت اعلام کرد: برداشت روزانه از میدان مشترک پارس به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محمدحسین متجلی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه استان بوشهر با ارائه گزارشی از وضع اقدام‌های انجام‌شده طرح‌های پارس‌جنوبی و پیشرفت پروژه‌های در حال اجرای شرکت نفت و گاز پارس اظهار کرد: هم‌زمان با ورود موج سرما و افزایش مصرف گاز در کشور، برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس‌جنوبی به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی اولویت‌های شرکت نفت و گاز پارس را در دو بخش توسعه و بهره‌برداری برشمرد و با اشاره به نقش مهم این شرکت در مدیریت تراز تولید و مصرف گاز کشور در ماه‌های سرد سال گفت: اجرای طرح نگهداشت تولید از میدان گازی پارس جنوبی از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: در کنار پروژه‌های فشارافزایی گاز از این میدان، توسعه میدان‌های دیگر از جمله پارس شمالی، بلال، فرزاد و فاز ۱۱ پارس جنوبی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

کارکنان صنعت نفت در صف نخست مقاومت اقتصادی

آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر نیز در این دیدار ضمن قدردانی از دستاوردها و فعالیت‌های این شرکت در شدیدترین تحریم‌ها و تهاجم‌های اقتصادی به کشور اظهار کرد: اقدام‌های آمریکا و دشمنان ایران در زمینه تهاجم‌های نظامی، فرهنگی و اقتصادی موفق نبوده و کارکنان صنعت نفت در صف نخست مقاومت اقتصادی تمام تلاش خود را برای تأمین انرژی کشور به‌کار بسته‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته انواع تهاجم‌ را برای این کشور دنبال کرده‌اند، تأکید کرد: با این حال خط مقدم صنعت نفت چنان عمل کرد که خود دشمنان به شکست اعتراف کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی و هدف‌گیری دشمنان برای اخلال در تولید انرژی، سیستم‌های بانکی و تجارت نفت و گاز کشور گفت: با وجود همه تحریم‌های ظالمانه و تهاجم‌های اقتصادی علیه کشور، کارکنان صنعت نفت با کسب دستاوردهای قابل توجه، در این عرصه قوی عمل کردند و ضمن ارتقا و رشد علمی این صنعت به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتند.

آیت‌الله صفایی بوشهری بر ضرورت حفظ نخبگان این صنعت تأکید کرد و افزود: صنعت نفت با مدیریت و ارتقای دانش و فناوری باید به‌عنوان مرجع در تمام عرصه‌ها شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه این صنعت در تأمین سخت‌افزار و نرم‌افزار در عرصه تولید انرژی‌های فسیلی به رشد فزاینده‌ای دست یافته است، اظهار کرد: در تاریخ بشریت، اعمال چنین تحریم‌هایی علیه کشورمان بی‌سابقه بوده و دشمنان تلاش کردند تعاملات مالی و بازرگانی و نظام پولی کشور را دچار اختلال کنند، اما کارکنان صنعت نفت و گاز که در صدر این تهاجم‌های اقتصادی قرار داشتند، تحریم‌های ظالمانه را خنثی کرده‌اند، بنابراین توجه ویژه به منابع انسانی در این صنعت باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر ضرورت هوشمندسازی پدافند غیرعامل تأکید و تصرح کرد: در اجرای تمامی حوزه‌های پدافند غیرعامل، محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد و با کنترل آلاینده‌های صنعتی، امکان سهولت فعالیت‌های کارکنان مناطق عملیاتی صنعت نفت و گاز در شهرستان کنگان و عسلویه فراهم شود.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس سه‌شنبه (۲۲ آذرماه) به دیدار نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه استان بوشهر رفت.

کد خبر 466095

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *