loader image

بهره‌برداری از ۱۰۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال گاز در سال ۱۴۰۱

بهره‌برداری از ۱۰۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال گاز در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از بهره‌برداری هزار کیلومتر خط لوله انتقال گاز در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش شانا، رضا نوشادی در نشست بررسی چالش‌ها و چشم‌اندازهای شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، موفقیت‌های مستمر این شرکت را مرهون تجربه‌های تخصصی نیروی انسانی کارآزموده آن دانست و از تدابیر نوآورانه و مؤثر دست‌اندرکاران پروژه‌ها در سال ۱۴۰۱ قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه امسال در گفتمان صنعت گاز به نام سیستان و بلوچستان مزین شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون، پروژه‌های زاهدان – زابل، خطوط لوله زرند، لارستان، دیزباد – تربت حیدریه و خاش – میرجاوه به ثمر نشست و با تزریق گاز قطعه دوم خط لوله قم – پارچین و پروژه ۲۹۰ کیلومتری ایرانشهر – چابهار در روزهای اخیر، رکوردی فراتر از اجرای ۱۰۰۰ کیلومتر خط لوله گاز عینیت بخشیده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران افزود: اجرای خطوط لوله جدید به شرکت ابلاغ شده است که شامل پروژه‌های قطعه دوم میناب – سیریک – کوه مبارک و قطعه نخست و دوم دوراهی دشتک، نهبندان و سربیشه بوده که این پروژه‌ها با برگزاری مناقصه در مدت کمتر از سه ماه، رکوردی بی‌سابقه‌ ثبت کردند.

نوشادی یادآور شد: برکات و آثار موفقیت و تخصص این شرکت همواره در خدمت رفع نیاز صنعت نفت کشور بوده است، به‌طوری که امسال چند دستگاه توربین و core engine که مورد نیاز فوری پالایشگاه‌ها و ایستگاه تقویت فشار در دیگر بخش‌ها بوده است از پروژه‌های شرکت مهندسی و توسعه گاز تأمین شد تا روند حیاتی پالایش و انتقال انرژی کشور حتی یک لحظه دچار توقف نشود.

وی بیان کرد: افتتاح قریب‌الوقوع ایستگاه‌های تقویت فشار گاز پل‌کله و نورآباد، قطعه دوم خط لوله قم – پارچین و پیشرفت ۵۰ درصدی در اجرای فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام با رکورد ماهانه ۵ و ۷ درصد پیشرفت اثبات می‌کند شرکت مهندسی و توسعه گاز باید به‌عنوان سرآمد اجرای مؤثر پروژه در صنعت نفت معرفی شود، به‌واسطه این موفقیت‌ها و تجربیات ارزشمند است که ابرپروژه هوشمندسازی که آوردگاه جدی در حوزه مدیریت چابک پروژه به شمار می‌آید، به شرکت ما واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ادامه داد: چهار میدان ذخیره‌سازی گاز در سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شده‌اند و خبر خوش اینکه با پیگیری‌ها و رایزنی‌های شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، ذخیره‌سازی گاز در هفت میدان ازسوی شرکت ملی گاز مصوب و از جانب وزیر نفت ابلاغ شد.

فرصتی برای یکپارچگی زنجیره ارزش

نوشادی اظهار کرد: موضوع ذخیره‌سازی صرف‌نظر از آنکه یک گام بلند برای رفع ناپایداری‌های اوج مصرف است، هدفی بزرگ‌تر یعنی یکپارچگی زنجیره ارزش را محقق می‌کند و شرکت مهندسی و توسعه گاز می‌تواند در این هفت پروژه اثبات کند توانایی لازم برای حضور مقتدرانه و مدبرانه در حوزه بالادست دارد.

به گفته وی، قرار است سه میدان مختار، بانکول و قزل‌تپه ابتدا توسعه یابند و پس از تخلیه، وارد مرحله ذخیره‌سازی شوند.

شکل‌گیری چهار طرح جدید

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱، برای تحقق رؤیای صدور خدمات فنی – مهندسی توانستیم ساختار «مدیریت طرح‌های برون‌مرزی» را در شرکت ایجاد و طرح‌های جدید را با عناوین «بهینه‌سازی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز»، «ال‌ان‌جی» و «هوشمندسازی» تعریف کنیم، گفت: حرکت بزرگ دیگر در مدیریت پروژه بحث PMIS بود که یکی از ابزارهای مهم حضور در خارج از کشور است و باید همه مبادلات پروژه‌ای را به این بستر منتقل کنیم.

نوشادی در پایان یکی از اجحاف‌های ۱۵ ساله نسبت به شرکت مهندسی و توسعه گاز را نمودار سازمانی آن دانست که پس از انجام کارهای کارشناسی در شرکت ملی گاز ایران، اینک در آستانه ارسال به وزارت نفت برای تصویب است.

بر اساس این گزارش، در بخش دیگر این نشست، با اهدای لوح سپاس به امضای معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از برخی مدیران و به‌ویژه دست‌اندرکاران پروژه‌های شرکت در استان سیستان و بلوچستان قدردانی شد.

کد خبر 470308منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *