loader image

بورس انرژی ایران؛ ابزار تحقق بندهای ۱۳ و ۱۹ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی

بورس انرژی ایران؛ ابزار تحقق بندهای ۱۳ و ۱۹ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی

اعضای اندیشکده اقتصاد مقاومتی با مدیران بورس انرژی ایران در یک نشست هم‌اندیشی، هم‌سویی اهداف این بورس با اقتصاد مقاومتی و اقدام‌های بورس انرژی برای کمک به صادرات حامل‌های انرژی را بررسی کردند.

به گزارش شانا به نقل از بورس انرژی ایران، در این نشست، علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی ایران ضمن ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده، صادرات نفت و دیگر حامل‌های انرژی از مسیر شفاف بورس انرژی به‌منظور کشف قیمت منصفانه و افزایش درآمد حاصل از رقابت را همسو با بندهای ۱۳ و ۱۹ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری اعلام کرد.

همچنین زمینه‌های تسهیل‌گری بورس انرژی ایران برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بحث و بررسی و ارکان و بازارهای بورس انرژی ایران شامل رویه‌های پذیرش، بازار فیزیکی، بازار برق و بازار مشتقه برای اعضای اندیشکده اقتصاد مقاومتی تشریح شد.

شایان ذکر است بند ۱۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر مقابله با ضربه‌پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز از طریق انتخاب مشتریان راهبردی، ایجاد تنوع در روش‌های فروش، مشارکت دادن بخش خصوصی در فروش، افزایش صادرات گاز، برق، پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی تأکید دارد و بند ۱۹ این سیاست‌ها متمرکز بر شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدام‌ها، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری، ارزی و… است.

کد خبر 461813منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *