loader image

بومی‌سازی ۹۳۰ قطعه و تجهیز راهبردی در کارگاه مرکزی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی

بومی‌سازی ۹۳۰ قطعه و تجهیز راهبردی در کارگاه مرکزی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی از خودکفایی ساخت ۹۳۰ قلم کالا و تجهیزات فنی با استفاده از دانش و تخصص نیروهای جوان ایرانی و بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش شانا، بهزاد سالاری در این باره گفت: پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از استفاده و به‌کارگیری کالاهای خارجی بی‌نیاز شده است و با پیروی از فرمایش‌های رهبری و نقشه راه در سال ۱۴۰۲ با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» حرکت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در سالی که گذشت، با برنامه‌ریزی و تکیه بر دانش و خلاقیت جوانان کشور در کارگاه مرکزی این مجموعه، بیش از ۹۳۰ قطعه و تجهیزات کلیدی مورد نیاز ساخته و بومی‌سازی شد.

مدیر پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: در سال ۱۴۰۱ کارکنان و متخصصان این مجموعه توانستند با پیروی از دستورات و قوانین ایمنی بیش از ۲۹ هزار و ۴۳۶ نفرروز کار را ثبت کنند و گامی مهم برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور بردارند.

به گفته‌ سالاری، در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های ظالمانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان ایرانی توانسته‌اند با شناسایی دقیق نیازمندی‌های این مجموعه، یک انقلاب تولید در مجتمع گاز پارس جنوبی رقم بزنند و بر همین اساس، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶۹۴ مورد عملیات و کار شاخص در کارگاه مرکزی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی ثبت شد.

وی یادآور شد: عملیات ساخت و افتتاح کارگاه جوشکاری در محدوده‌ کارگاه مرکزی پالایشگاه چهارم در مساحت ۶۰۰ مترمربع و تجهیز و استقرار دستگاه‌های پیشرفته جوشکاری از دیگر اقدام‌های شاخص این مجموعه در سال پیش است.

کد خبر 470999منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *