loader image

تأمین ۱۱ هزار مگاوات‌ساعت‌ برق کشور در شرکت انتقال گاز

تأمین ۱۱ هزار مگاوات‌ساعت‌ برق کشور در شرکت انتقال گاز

شرکت انتقال گاز ایران در روزهای اوج مصرف برق در نیمه نخست امسال، ۱۱ هزار مگاوات‌ساعت برق مورد نیاز کشور را تأمین کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، ابراهیم میرزایی‌ راد، مدیر برنامه‌ریزی این شرکت در این باره گفت: شرکت انتقال گاز ایران با استقرار سیستم مدیریت انرژی ISO50001، مدیریت منابع تأمین انرژی مورد نیاز خود را در دستور کار قرار داده است و همسو با تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی، با همکاری مناطق ده‌گانه عملیات انتقال گاز در ماه‌های اوج مصرف برق در تابستان ۱۴۰۱، از توان تجهیزاتی موجود در مدیریت بار برق شبکه سراسری استفاده شد.

>>> بیشتر بخوانید؛

صفر تا صدِ عملکرد صنعت گاز در نیمه نخست ۱۴۰۱

وی ادامه داد: در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۱ توانستیم حدود ۱۱ هزار مگاوات‌ساعت از برق مورد نیاز خود را از طریق توان تجهیزاتی و منابع در اختیار تأمین کنیم و در پایداری شبکه برق کشور در فصل گرم سال سهیم شویم.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت انتقال گاز ایران تصریح کرد: با توجه به مأموریت این شرکت در انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی، تأمین برق مورد نیاز کشور تنها همسو با ایفای مسئولیت اجتماعی و همکاری با وزارت نیرو برای جلوگیری از خاموشی‌ بخش‌های صنایع و خانگی تعریف شد.

میرزایی‌راد افزود: تأمین برق از طریق نیروگاه‌ها و مولدهای گازی و گازوئیلی و نیروگاه‌های کوچک خورشیدی موجود در دارایی‌های فیزیکی این شرکت انجام و عمده این برق تولیدی، در تأسیسات تقویت فشار گاز (که پایداری برق مصرفی در آنها حساسیت قابل توجهی دارد) مصرف شد.

وی اظهار کرد: این مقدار تأمین برق، حدود ۳ درصد از مجموع برق مصرفی سالانه این شرکت در طول یک سال بوده که در پنج ماه نخست امسال مصرف شده است و با توجه به زیرساخت‌های موجود و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۱ مقدار تأمین برق را به چهار برابر، یعنی ۴۴ هزار مگاوات‌ساعت برسانیم.

کد خبر 462535

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *