loader image

تأکید مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی بر اهمیت بازرسی و حفاظت

تأکید مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی بر اهمیت بازرسی و حفاظت

مدیرعامل شرکت نفت مرکزی در نشست مشترک با کارکنان اداره بازرسی و حفاظت فنی بر اهمیت و جایگاه ویژه این اداره در اجرای استانداردهای لازم برای تأمین ایمنی تجهیزات و همکاری با مجریان طرح‌ها در شتاب‌بخشی اجرای پروژه‌ها تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری در نشست مشترک با کارکنان اداره بازرسی و حفاظت فنی به مناسبت روز ملی کیفیت گفت: بازرسی و حفاظت فنی حامل پیام و خواسته مدیریت بر اجرا و رعایت استانداردها و نکات ایمنی است که تأمین‌کننده تولید امن است.

وی افزود: در همکاری این اداره با مجریان طرح‌ها و پروژه‌ها شیوه اعمال خواسته به‌گونه‌ای باشد که سبب تعویق در روند اجرایی کارها نشود که این نگاه نظارتی و حمایتی شگرد خاص خود را می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با تبیین شاخص‌های کنترل کیفیت (QC) و تضمین کیفیت (QA) و حصول نتایج آنها در مدیریت کیفیت (QM) اظهار کرد: در کنترل کیفیت باید کارایی به‌معنای صرف کمترین زمان و منابع مصرفی برای بیشترین کار مدنظر قرار گیرد که افزایش سطح کارآیی به‌طور مستقیم به‌دست مدیران انجام می‌شود و دلیل ارتقای بهره‌وری و کمک مؤثر برای نیل به اهداف سازمانی است.

حیدری با بیان اینکه شاخص تضمین کیفیت نیز با جمع‌آوری تمامی اطلاعات‌، برنامه‌ریزی تمام فعالیت‌ها و تشریح دستورعمل‌ها ارتقا می‌یابد، گفت: این اقدام‌ها باید پیش از آغاز هر فعالیتی انجام شود و پس از آن کنترل مناسب برای فعالیت‌ها صورت بگیرد و کل مسیر با دیدگاه کیفی سنجیده شود و همراهی و هم‌نشینی این دو شاخص به مدیریت کیفیت می‌انجامد که می‌تواند به سازوکاری برای تقویت عملکرد و ایجاد سازمانی متمایز، راهبرد و مزیت رقابتی در تئوری، مبتنی بر منابع یک شرکت منجر شود و تعالی سازمان از تبعات مثبت آن خواهد بود.

وی با تأکید بر بازرسی مبتنی بر ریسک (RBI) تصریح کرد: با شناسایی فرآیند بازرسی مبتنی بر ریسک، مقدار خطر تجهیزات مشخص و امکانات بازرسی بر این تجهیزات متمرکز می‌شود که در این زمینه باید خطرها را شناسایی و برای هرکدام عملکرد مناسب را طراحی کرد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی بر تشکیل کمیته پیاده‌سازی تحلیل علل ریشه‌ای خرابی‌ها (RCA)تأکید کرد و گفت: تحلیل علل ریشه‌ای، روش حل مسئله‌ای است که به‌منظور یافتن علل ریشه‌ای و بنیادین خرابی‌ها و بروز مشکلات به‌کار گرفته می‌شود. در RCA با نگاهی به وقایع گذشته و با پرسیدن پرسش‌هایی از قبیل چه اتفاقی رخ داده است؟ چرا رخ داده است؟ و برای جلوگیری از بروز دوباره آن چه‌کار می‌توان کرد؟ سعی در یافتن علل ریشه‌ای و ممانعت از تکرار این مشکل در تجهیزات سازمان هستیم.

بر اساس این گزارش، حیدری با اشاره به تغییر روند فعالیت شرکت از شرکت بهره‌بردار و تولیدی به سمت شرکت تولیدی – توسعه‌ای بر لزوم استفاده از تجارب شرکت‌های نفت و گاز تأکید و تصریح کرد: همکاری با شرکت‌هایی که زمینه کاری مشترک داریم سبب تسریع در فرآیند کارها و هم‌افزایی خواهد شد و موفقیت در کارها را به‌دنبال دارد، همچنین تشکیل کمیته بازرسی فنی ستاد و سه شرکت نیز موجب بهره‌وری بیشتر در انجام فعالیت‌ها می‌شود.

وی با اشاره به مدیریت تحول و مدیریت دانش به‌عنوان دو عنصر ضروری برای پیشرفت هر سازمان افزود: مدیریت تحول راهبردی در سازمان باید برنامه‌های تغییر برون‌گرا را برای تجزیه‌وتحلیل محیطی و برنامه‌ریزی راهبردی برای حصول اطمینان از اینکه سازمان همگام با محیط خود در حرکت است، تدوین کند.

کد خبر 464163

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *