loader image

تولید حداکثری در کنار جلوگیری از گازسوزی در نفت و گاز گچساران

تولید حداکثری در کنار جلوگیری از گازسوزی در نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تأکید کرد که اولویت مناطق نفت‌خیز جنوب تولید حداکثری و جلوگیری از گازسوزی است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، مهرداد کاهکش در نشست مشترک با جمعی از مدیران فنی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران که با هدف جلوگیری از گازسوزی‌ برگزار شد، با تأکید بر اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های محیط زیستی در مناطق نفت‌خیز جنوب جزو الزام‌های تولید است، اظهار کرد: هدف ما از جمع‌آوری گازهای همراه نفت، حفظ سرمایه‌ ملی و جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی و حفظ محیط زیست است.

وی گفت: این اطمینان داده می‌شود که با اجرای طرح‌های جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه از گازسوزی مستمر جلوگیری شود. در این مسیر بهره‌گیری از ابتکارهای نو و استفاده از بخش خصوصی به‌ویژه دانش‌بنیان‌ها در تبدیل گاز به برق نیز به‌عنوان گزینه‌ای کارآمد، پیشنهاد شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های خصوصی به‌عنوان یکی از سیاست‌های مهم شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در برنامه کاری است، افزود: نگرش امروز ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصی در کنار حمایت از نخبگان برای انجام کارهای بزرگ است و نباید تحریم‌ها بر روند کار ما تأثیر بگذارند.

کاهکش گفت: در آینده تولید خوراک برای پالایشگاه بیدبلند به‌طور خیره‌کننده‌ای افزایش خواهد یافت.

استفاده از گاز برای تولید برق با سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی

در ادامه این نشست ابراهیم پیرامون، مشاور مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از شرکت‌های شاخص در صنعت نفت کشور است که ویژگی خاصی دارد و در گستره چهار استان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: اولویت اصلی ما در کنار تولید حداکثری بررسی کاهش گازسوزی است که در این زمینه دو برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت در دستور کار قرار گرفته است.

مشاور مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: انجام تعمیرات در بخش‌های مختلف و پیگیری آن به‌خوبی در حال انجام است، اما هدف اصلی این است که بتوانیم از همه ظرفیت مناطق نفت‌خیز جنوب در این خصوص استفاده کنیم.

پیرامون افزود: نگاه مدیریت مناطق نفت‌خیز جنوب نشست‌های تخصصی و فنی و استفاده از همه توان شرکت‌ها برای اجرای پروژه‌های تعمیراتی و عملیاتی است.

وی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری گازهای مشعل توسط هلدینگ خلیج فارس در پالایشگاه بیدبلند یکی از راهکارهای خوب و مؤثر است، بیان کرد: در کنار این طرح به‌دنبال راهکارهای کوتاه‌مدت برای برون‌رفت از گازسوزی‌ها همچون استفاده از گاز برای تولید برق با سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی هستیم، هم‌اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصی در این زمینه آماده همکاری هستند.

پیرامون افزود: فروش گازها به شرکت‌های داخلی و استفاده از توان داخلی نیز از دیگر راهکارهای مناسب در این باره است.

مشاور مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: پروژه‌های پرشماری از طریق مسیر موجود در برنامه‌ریزی این شرکت برای جلوگیری از سوزاندن گازها و هدررفت منابع تعریف‌شده است، به‌ نحوی که بعضی از آنها به بهره‌برداری رسیده‌اند و بعضی نیز در مرحله اجرا قرار دارند.

کد خبر 464952

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *