loader image

تولید حدود ۲ میلیون تن اتان در پارس جنوبی

تولید حدود ۲ میلیون تن اتان در پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۱۶۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون مترمکعب گاز به خط لوله سراسری کشور تزریق و بیش از یک میلیون و ۹۷۵ هزار تن اتان در این مجموعه تولید شده است.

به گزارش شانا، احمد باهوش با بیان اینکه متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی با انجام تعمیرات مناسب، اقدام‌های نوآور و موثر توانسته‌اند گرمابخش منازل هموطنان باشند، گفت: در ۴۵ روز گذشته از فصل زمستان از پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۲۵ میلیارد و ۸۴۱ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری انتقال تزریق شده است.

>>> بیشتر بخوانید؛

تولید روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب گاز بیش از تعهد

وی به مقدار تولید گاز پالایشگاه‌های پارس جنوبی از ابتدای امسال تاکنون اشاره و اظهار کرد: با تلاش، خرد جمعی و کار گروهی متخصصان و کارکنان از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۶۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری کشور تزریق شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه این مجتمع با تأمین بیش از ۷۵ درصد گاز به بزرگترین دروازه‌ تأمین گاز کشور تبدیل شده است، افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی در حوزه استفاده از قطعات و تجهیزات ایرانی و تجهیزات بار اول و شرکت‌های دانش‌بنیان در ردیف نخست قرار گرفته و مقام برتر را در این حوزه کسب کرده است.

باهوش تصریح کرد: بدون شک در هر مسیری برای رسیدن به اهداف بزرگ باید ابزار مناسب در اختیار داشت و بی‌تردید مجتمع گاز پارس جنوبی، بهترین پشتیبان برای تحقق چشم‌انداز توسعه کشور و رسیدن به قله انرژی و شکوفایی صنعت نفت کشور است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از محصولات راهبردی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اتان است و ظرفیت تولید روزانه ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول در مجموعه ۱۳ پالایشگاه وجود دارد که به پتروشیمی‌های منطقه ارسال می‌شود و پتروشیمی‌های مروارید، کاویان و جم مصرف‌کننده‌های این محصول هستند و از ابتدای امسال تاکنون، بیش از یک میلیون و ۹۷۵ هزار تن اتان در مجموعه بزرگ گاز پارس جنوبی تولید شده است.

کد خبر 468301

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *