loader image

تولید روزانه گاز غنی ایران به ۱۰۴۰ میلیون مترمکعب رسید

تولید روزانه گاز غنی ایران به ۱۰۴۰ میلیون مترمکعب رسید

مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران گفت: هم‌اکنون شرکت ملی نفت ایران از ۲۳ میدان گازی در کشور روزانه یک میلیارد و ۴۰ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کند که حدود ۹۸۰ میلیون مترمکعب آن را برای توزیع در شبکه مصرف به شرکت ملی گاز تحویل می‌دهد.

به گزارش شانا، هرمز قلاوند در این باره اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران افزون بر تولید نفت کشور، برای تأمین خوراک پالایشگاه‌های کشور و صادرات، متولی تولید گاز کشور است.

وی افزود: همه همکاران شرکت ملی نفت ایران در مناطق عملیاتی خشکی، سکوهای دریایی، بخش‌های تعمیراتی، خدمات فنی، همچنین بخش‌های ستادی در حال کار و تلاش جهادی و شبانه‌روزی هستند که باید گفت این حجم از تولید و تحویل گاز بدون این مهم قابل تحقق نبود. در جبهه بعدی نیز همکاران شرکت ملی گاز وظیفه پالایش و توزیع بهینه گاز تولیدی شرکت ملی نفت ایران را برای مصرف در موارد بالا به‌عهده دارند.

مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: در روزهای اخیر با دستور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و با تلاش و کوشش شبانه‌روزی کارکنان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حدود ۱۰ میلیون مترمکعب گاز مربوط به کارخانه گاز و گاز مایع ۱۰۰۰ نیز به شبکه مصرف اضافه شد.

ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز با وجود رکوردشکنی در تولید

قلاوند اعلام کرد: همه شرکت‌های تولیدی گاز شرکت ملی نفت ایران شامل شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با همه ظرفیت در حال تولید حداکثری گاز برای رفاه مردم ایران در فصل زمستان هستند و از هموطنان فهیم نیز انتظار می‌رود همه همت و تلاش خود را برای صرفه‌جویی و مصرف بهینه برق و گاز انجام دهند.

کد خبر 466647

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *