loader image

ثبت رکورد تازه در تعمیرات اساسی تأسیسات گازی نفت و گاز شرق

ثبت رکورد تازه در تعمیرات اساسی تأسیسات گازی نفت و گاز شرق

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق گفت: در مدت زمان تعمیرات اساسی تأسیسات مرکز اندازه‌گیری خانگیران، رکورد تازه‌ای ثبت شد.

به گزارش شانا به نقل از نفت مناطق مرکزی ایران، فرشید خیبری درباره ثبت رکورد در تعمیرات اساسی شرکت نفت و گاز شرق گفت: با تلاش مستمر کارکنان عملیاتی در بخش‌های مختلف این شرکت، تعمیرات اساسی تأسیسات گازی مرکز اندازه‌گیری خانگیران که پیش از این، حدود یک هفته انجام می‌شد به چهار روز تقلیل یافت.

وی درباره ایجاد تمهیدهای لازم برای کاهش مدت توقف تولید در زمان تعمیرات گفت: در این دوره تعمیرات با توجه به نیاز گازی در شبکه سراسری و بر اساس تکلیفی که به ما محول شده بود، با همکاری و همیاری مدیریت پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد به‌نحوی برنامه‌ریزی شد که در مدت زمان کوتاهی انجام شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با بیان اینکه از مهم‌ترین اهداف این شرکت حفظ و نگهداشت تولید گاز در مناطق تحت سرپرستی خود در حوزه شمال شرق کشور است، اظهار کرد: از جمله برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت که می‌توان به آن اشاره کرد، طرح توسعه میدان توس است که در ۴۵ کیلومتری منطقه عملیاتی خانگیران واقع شده که چاه اکتشافی توس ۱ آن نیز تولیدی شده و وجود گاز قابل‌توجهی در این میدان به اثبات رسیده است.

خیبری در ادامه افزود: امیدواریم در سه سال آینده طبق برنامه زمان‌بندی‌شده، چهار حلقه چاه و تأسیسات جمع‌آوری و انتقال گاز که در فاز یک توسعه میدان توس تعریف شده، در مدار تولید قرار گیرد و با استحصال ۳ میلیون مترمکعب گاز در روز، ضمن افزایش ظرفیت تولید نهایی، مشکل کمبود گاز در محدوده شمال شرق کشور نیز رفع شود.

وی با اشاره به بحث ذخیره‌سازی در نفت و گاز شرق یادآور شد: یکی از اقدام‌های مهمی که در حوزه عملیاتی این شرکت در منطقه عملیاتی خانگیران با داشتن ۶۴ حلقه چاه فعال تولیدی/ تزریقی، در دستور کار قرار دارد، موضوع ذخیره‌سازی گاز است که ضمن تحقق استمرار تولید، می‌تواند نیاز به گاز را در شمال شرق کشور در فصول سرد سال برطرف کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق گفت: امسال با کمک پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد توانستیم مقدار ذخیره‌سازی را که از اواسط فروردین تاکنون ادامه داشت، نسبت به پارسال افزایش دهیم و حدود هزار و ۷۳۰ میلیون مترمکعب گاز را ذخیره‌سازی کنیم که در فصل سرما بسیار به ما کمک می‌کند.

خیبری در پایان ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت نفت مناطق مرکزی در اهتمام برای تحقق اهداف تولید اظهار امیدواری کرد با اقدام‌های در دستور کار بتوان از تمام ظرفیت‌های خود استفاده و به تعهدها تولید عمل کند تا زمستان پیش‌رو را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

کد خبر 463385

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *