loader image

خرید، نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتورهای برق در نیروگاه پایانه نفتی خارک

خرید، نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتورهای برق در نیروگاه پایانه نفتی خارک

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: همسو با پدافند غیرعامل و با هدف افزایش قابلیت اطمینان و تاب‌آوری و تأمین مستمر و پایدار برق مورد نیاز ناحیه صنعتی، خرید، دو دستگاه دیزل ژنراتور با ظرفیت 2250KVA و با اعتباری بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال در پایانه نفتی خارک نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز اظهار کرد: تأمین برق ناحیه صنعتی و مسکونی پایانه نفتی خارک با توربوژنراتورهای مستقر در نیروگاه بزرگ این پایانه انجام می‌شود.

وی افزود: به‌منظور تأمین برق مستمر و پایدار در شرایط اضطراری در ناحیه صنعتی پایانه نفتی خارک، دو دستگاه دیزل‌ژنراتور با توان نامی ۲۲۵۰ کیلوولت آمپر و با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال در نیروگاه برق این پایانه نصب و راه‌اندازی شد.

فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارک ادامه داد: با توجه به اینکه تولید برق پایدار در پایانه نفتی خارک اهمیت بسیار بالایی به‌ویژه در ناحیه صنعتی مخازن ذخیره‌سازی و اسکله‌های صادراتی دارد، به همین منظور پروژه‌ای در شرکت پایانه‌های نفتی ایران به‌منظور خرید و نصب دو دستگاه دیزل ژنراتور اضطراری به ظرفیت اسمی ۲۲۵۰ کیلوولت آمپر تعریف و عملیاتی شد.

اسدروز تصریح کرد: پس از طی فرآیند خرید این دو دستگاه دیزل ژنراتور، نصب آنها و متعلقات مربوطه شامل ترانس‌های تبدیل، تابلوهای برق، تابلوهای کنترل و کابل‌کشی انجام شد و سپس تست‌های مختلف و مانورهای گوناگون بهره‌برداری و تنظیمات مورد نیاز نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام مقدمات راه‌اندازی و حصول اطمینان از صحت عملکرد تجهیزات نصب‌شده، راه‌اندازی نهایی و آزمون ۷۲ ساعته با موفقیت انجام و تحویل بهره‌بردار شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این دیزل‌ژنراتورها مدت زمان بسیار کوتاه راه‌اندازی آنهاست که در کمتر از ۱۰ ثانیه از زمان استارت در مدار عملیاتی قرار می‌گیرند که کمترین قطعی برق و بالاترین قابلیت اطمینان را در شرایط اضطرار شبکه تولید برق به‌ویژه در ناحیه صنعتی این پایانه رقم می‌زند.

کد خبر 465256

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *