loader image

خط لوله نفت گوره به جاسک تا پایان امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسد

خط لوله نفت گوره به جاسک تا پایان امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسد

وزیر نفت از بهره‌برداری کامل خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک تا پایان امسال خبر داد و گفت: این پروژه در دولت قبل زودتر از موعد افتتاح شد، به همین دلیل نواقص و مشکلاتی داشت که همکاران ما در شرکت ملی نفت از طریق پیمانکاران در حال رفع این نواقص هستند.

به گزارش شانا به نقل از صدا و سیما، جواد اوجی بعدازظهر دوشنبه (۱۱ مهرماه) در حاشیه نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه از آغاز به‌کار دولت احداث پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها را دنبال کردیم، اظهار کرد: وزارت نفت با همکاری بانک‌ها، ساخت پالایشگاهی ۳۰۰ هزار بشکه‌ای با نام شهید سلیمانی را در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس کلید زده و ساخت پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای دیگری در منطقه مکران دنبال می‌شود.

وی افزود: از طرف دیگر، طرح‌های توسعه‌ای مشابه را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم و تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده پالایشگاهی به ظرفیت ۶۰ هزار بشکه در منطقه سیراف به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نفت تصریح کرد: در بحث بهینه‌سازی و افزایش کیفیت محصولات پالایشگاهی نیز پروژه‌های متعددی در پالایشگاه‌های جاری بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار تعریف کردیم که امیدواریم با حضور رئیس‌جمهوری نخستین پروژه را در پالایشگاه اصفهان در قالب تولید گازوئیل یورو ۵ به بهره‌برداری برسانیم. ­

اجازه ندادیم مردم در تأمین بنزین دچار مشکل شوند

اوجی در پاسخ به­ این پرسش که ­آیا بحث واردات بنزین جدی است یا خیر، اظهار کرد: متأسفانه در چند سال گذشته به‌دلیل نبود سرمایه‌گذاری در بخش پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها تولید بنزین افزایش نداشته است، این در حالی است که با کاهش بیماری کرونا تردد و سفرهای مردم به‌ویژه در سه ماه تابستان افزایش یافت و مصرف بیشتر شد، اما با مدیریت موضوع، اجازه ندادیم مردم در تأمین بنزین دچار مشکل شوند.

وی در خصوص نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس نیز گفت: در کمیسیون انرژی مجلس در پی سؤال‌های نمایندگان توضیحاتی را درباره آخرین وضع میدان‌های مشترک و توضیحاتی نیز مبنی بر اینکه مسئولان وزارت نفت از ابتدای کار دولت سیزدهم کمیته‌ای راهبردی در زمینه پروژه‌ها و میدان‌های مشترک ایجاد کرده‌اند، ارائه کرده‌ام.

تعیین تکلیف تمامی میدان‌های مشترک

وزیر نفت افزود: امروز می‌توان به جرأت گفت که تمامی میدان‌های مشترک ما تعیین تکلیف شده‌اند. همسو با این موضوع برخی در مرحله مناقصه، برخی در مسیر مطالعه و برخی دیگر در مسیر اخذ مجوز شواری اقتصاد و دولت قرار دارند.

اوجی تأخیر در تکمیل خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک را پرسش دیگر نمایندگان از وی عنوان کرد و گفت: این خط لوله نزدیک به ۱۰۰۰ کلیومتر است و از سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان می‌گذرد، اما این پروژه در دولت قبل زودتر از موعد افتتاح شد، به همین دلیل نواقص و مشکلاتی داشت که همکاران ما در شرکت ملی نفت از طریق پیمانکاران در حال رفع این نواقص هستند. این پروژه تا آخر سال تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

کد خبر 462618

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *