loader image

رونمایی از ۲ محصول دانش‌بنیان صنعت گاز در نمایشگاه کنگره زنان تأثیرگذار

رونمایی از ۲ محصول دانش‌بنیان صنعت گاز در نمایشگاه کنگره زنان تأثیرگذار

آیین رونمایی از ۲ محصول دانش‌بنیان صنعت گاز در حاشیه نمایشگاه کنگره زنان تأثیرگذار صنعت نفت با حضور مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، طی سومین روز از نمایشگاه کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار در غرفه صنعت نفت و با حضور زینب قیصری، مشاور وزیر در امور زنان و خانواده وزارت نفت و فاطمه قاسم‌پور نماینده تهران، شمیرانات و شهرری در مجلس از دو محصول پژوهشی دانش‌بنیان رونمایی شد.

در آیین رونمایی از یک محصول پژوهشی دانش‌بنیان دستگاه نمونه «کنتور اندازه‌گیری جریان گاز مشعل» محسن مظلوم فارسی‌باف، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران و محمد چهاردولی، مدیرکل پژوهش وزارت نفت، رضا عاشوری‌زاده، معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهش وزارت نفت و بابک دارابی، مشاور وزیر نفت و معاون نظارت بر طرح‌های عمرانی شرکت ملی نفت ایران هم حضور داشتند.

در سومین روز از نمایشگاه کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار در حضور جمیله‌ سادات علم الهدی، همسر رئیس‌جمهوری و رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی از یک محصول دیگر پژوهشی فناورانه و دانش‌بنیان در زمینه سیستم پایش اطلاعات انتقال گاز (فلو کامپیوتر) در غرفه وزارت نفت رونمایی شد، از ویژگی‌های بارز این دستگاه قابلیت اتصال هم‌زمان به پنج خط لوله انتقال گاز با استفاده از شبکه ارتباطی و اتصال از راه دور بر اساس عملکردی بر مبنای استاندارد EN12405-3 است.

این محصول قطع کامل وابستگی به کشورهای خارجی تولیدکننده محصولات مشابه خود در صنعت گاز را در بر خواهد داشت و امید می‌رود با ورود آن به شبکه عملیاتی کشور بهره‌وری قابل‌توجهی را نسبت به سیستم خارجی مورد استفاده شاهد باشیم.

غرفه صنعت نفت در نمایشگاه نخستین کنگره زنان تأثیرگذار به همت امور زنان و خانواده وزارت و با هدف معرفی دستاوردهای پژوهشی و دانش بنیان بانوان اثرگذار در این صنعت برپا شده است.

نمایشگاه دستاوردهای زنان مؤثر ایرانی ذیل نخستین کنگره بین المللی بانوان تأثیرگذار صبح روز پنجشنبه (۲۹ دی‌ماه) آغاز به‌کار کرد.

در این نمایشگاه دستاوردهای زنان کارآفرین ایرانی در حوزه‌های مختلفی نظیر برق و الکترونیک، تجهیزات پزشکی، فناوری و تکنولوژی، مراکز نوآوری شتاب‌دهی و مشاغل خانگی به نمایش گذاشته شده است.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت نفت پیش‌تر در حاشیه این رویداد با بیان اینکه در صنعت نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی بیش از ۱۱ هزار زن متخصص در حوزه های مختلف مهندسی، پژوهشی و فناوری در بخش‌های مختلف بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی در حال فعالیت و تلاش هستند، گفته بود: محصولات و تجهیزات عرضه شده در این نمایشگاه با توجه به محدودیت‌های موجود از جمله حجیم و سنگین بودن این تجهیزات، تنها گوشه‌ای از دستاوردهای بانوان این صنعت است.

وی تصریح کرده بود: بانوان وزارت نفت در تأمین انرژی کشور، بومی‌سازی لایسنس‌ها، بهینه‌سازی فرآیندها و تولید کاتالیست‌ها و غیره نقشی بسزا داشتند و نقش آنها در مقابله با تحریم‌ها و جلوگیری از خام‌فروشی غیرقابل انکار است.

مهمانانی از ۲۸ کشور دنیا از جمله سریلانکا، استرالیا، ژاپن، چین، تایلند، پاکستان، کامرون و صربستان و … به‌عنوان شرکت کنندگان در نخستین کنگره بین المللی بانوان تأثیر گذار از این نمایشگاه بازدید کردند و در میان مدعوان خارجی، نمایندگان مجلس، رؤسای دانشگاه‌ها و رؤسای انجمن‌های ۲۸ کشور حضور دارند؛ از این رو نمایشگاه یادشده موقعیت خوبی برای برقراری ارتباط اقتصادی بین ایران و دیگر کشورهاست.

نخستین کنگره بین المللی بانوان تأثیرگذار هم روز جمعه (۳۰ دی‌ماه) با حضور ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار از کشورهای چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون، صربستان، ارمنستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، سوریه، لبنان و روسیه بیشتر در مقام‌های سطح بالا در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

کد خبر 467621

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *