loader image

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران آماده تأمین انرژی کشور است

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران آماده تأمین انرژی کشور است

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در ادامه بازدید از شرکت‌های تابع به استان فارس سفر کرد و از نزدیک در جریان آمادگی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی برای تأمین سوخت زمستانی کشور قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری با اشاره به جایگاه این شرکت در گستره وسیع ایران اسلامی از شمال شرق تا جنوب غرب و غرب کشور، به اهمیت تأمین و تضمین انرژی گاز اشاره کرد و گفت: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با گستره وسیعی که در کشور به خود اختصاص داده است همه تلاش خود را صرف تأمین امنیت انرژی کشور کرده و باعث افتخار است که همکاران ما این نقش را به‌خوبی ایفا کنند. این در حالی است که همه ما انتظار داریم در قبال این نعمت الهی جانب رعایت مصرف بهینه را داشته باشیم زیرا ما در قبال آیندگان نیز مسئول هستیم.

وی با اشاره به‌شدت مصرف انرژی در ایران که بنا بر گزارش‌های رسمی چهار برابر میانگین جهانی است، تصریح کرد: مقدار هدررفت انرژی در کشور نسبت به استانداردهای جهانی بسیار بالاست، بنابراین ضرورت اصلاح الگوی تولید و مصرف انرژی اجتناب‌ناپذیر است، همچنین در صورت تداوم وضع موجود هدررفت انرژی‌، صنعت نفت در تأمین نیاز بازار داخلی و صادرات انرژی با مشکلات جدی روبه‌رو خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران که در آیین افتتاح دو پروژه عمرانی در منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد از مناطق شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی حضور یافته بود، هر نفر از کارکنان این شرکت را به سفیران مصرف بهینه سوخت تشبیه و بر اجرای این رویکرد اخلاقی تأکید و تصریح کرد: بر هرکدام از کارکنان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران این موضوع به‌عنوان یک رویکرد اخلاقی متصور است که در سطح خانواده و محیط پیرامون خود پیام صرفه‌جویی و مصرف بهینه سوخت را ابلاغ کند تا بتوانیم این فرهنگ صحیح را نهادینه‌سازی کنیم.

حیدری عمل به مسئولیت اجتماعی را تعهد نسبت به مناطق همجوار یاد کرد و گفت: عمل به مسئولیت‌ اجتماعی به‌طور مستمر و در حد توان در این شرکت ادامه دارد. امنیت صنعت نفت بدون امنیت مناطق پیرامونی، پایدار نیست و ضروری است نسبت به محرومیت‌زدایی از این مناطق به‌طور مستمر فعالیت کنیم.

سیدابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز در آیین افتتاح این پروژه‌ها که صبح روز شنبه (۲۸ آبان‌ماه) برگزار شد، اذعان کرد: به‌منظور تسهیل عملیات تولید نفت و انجام مسئولیت‌های اجتماعی، پروژه ترمیم، بازسازی و آسفالت ۱۲ کیلومتر جاده دسترسی به مرکز جمع‌آوری و تفکیک نفت سروستان با طی مدت یک سال اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین از احداث و بهره‌برداری از انبار کالای منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد خبر داد و گفت: این انبار طبق استانداردهای روز طراحی و احداث شده است.

عبدالعلی رحیمی مظفری، نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس نیز در حاشیه افتتاح این دو پروژه، از اقدام‌های شرکت نفت مناطق مرکزی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی قدردانی کرد و گفت: پروژه‌هایی دیگری نیز با محوریت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در سطح شهرستان سروستان در حال انجام است که آثار آن به مرور دیده می‌شود.

وی اشتغال‌زایی برای نیروهای بومی و ارائه خدمات اجتماعی را انتظارات مردم منطقه از صنعت نفت دانست و تصریح کرد: با درایت مدیران شرکت نفت مناطق مرکزی ایران موضوع اشتغال‌زایی در حال انجام است.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس در پایان از پیگیری ماده ۱۰ وظایف و اختیارات وزارت نفت و معوقه‌های مالیاتی کارکنان صنعت نفت در کمیسیون انرژی خبر داد و گفت: ان‌شاءالله با پیگیری‌های انجام‌شده در آینده نزدیک شاهد تحقق این مطالبات باشیم.

کد خبر 464896

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *