loader image

شرکت پایانه‌های نفتی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد

شرکت پایانه‌های نفتی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: شرکت پایانه‌های نفتی با همه ظرفیت و فداکاری در اختیار کشور بود و اکنون که با شدیدترین تحریم‌های تاریخ روبه‌رو هستیم، این مجموعه در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، محمد محمدی‌پور، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران روز پنجشنبه (یکم دی‌ماه) در جریان بازدید از تأسیسات پایانه نفتی خارک به‌ همراه علیرضا ورناصری، عضو کمیسیون انرژی مجلس با همراهی عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی گفت: کارکنان پایانه‌های نفتی ایران باید بابت نفعی که به ملت ایران می‌رسانند، قدر خود را بدانند، چه آن زمان‌هایی که تحت شرایط تحریم و جنگ اقتصادی نبودیم و پایانه‌های نفتی ایران با همه ظرفیت‌ها و با فداکاری در اختیار کشور بود و چه الان که زیر شدیدترین تحریم‌های تاریخ هستیم و در این شرایط، شرکت پایانه‌های نفتی ایران در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد.

وی تأکید کرد: خدمات جهادی کارکنان پایانه‌های نفتی ایران که در شرایط سرما و گرما و شرایط خاص تلاش می‌کنند، ستودنی است.

در ادامه علیرضا ورناصری، عضو کمیسیون انرژی مجلس هم گفت: هدف از این بازدید شناسایی و انتقال مسائل، مشکلات، دیدگاه‌ها و ایده‌ها برای استفاده در تدوین برنامه هفتم و قانون بودجه سال ۱۴۰۲ است.

وی افزود: هر آن چیزی که در انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی دنبال آن بودیم، در زمان جنگ و پس از آن، نماد عملی آن را می‌توانیم در خارک ببینیم.

نماینده مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری گفت: ایشان در طلیعه تنظیم برنامه هفتم سه نکته را در بحث انرژی بیان کردند که انتظار دارم شرکت پایانه‌های نفتی ایران که علمدار این حرکت و زحمات مختلفی از ابتدای انقلاب، جنگ و پس از جنگ بودند قرار گیرد، مسئله‌محوری یعنی رفتن به سمت شناسایی مسائل و مشکلاتی که در کشور داریم یکی از محورهای اساسی است، نگاه واقع‌بینانه به شرایط جاری کشور و صنعت و در آخر موضوع اولویت‌ها و نیازهای کشور که اگر در طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی و مأموریت‌ها این سه مهم مدنظر قرار گیرد، به‌واقع کیفیت کار نسبت به‌ گذشته بهبود خواهد یافت.

ورناصری تصریح کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران در پیشانی جبهه جنگ اقتصادی با دنیا قرار دارد. یک روز با موشک جلو شما را می‌گرفتند، امروز با تحریم‌های اقتصادی نمی‌خواهند این صنعت روی پای خود بایستد. کشور و مردمان ما ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارند که با اراده خود توانسته‌اند از این موانع عبور کنند. با نگاه به واقعیت‌ها و اولویت‌های کشور این شرکت باز هم می‌تواند افتخارهای دیگری به افتخارهای گذشته بیفزاید.

وی تأکید کرد: امروز توفیقی شد تا از جزیره نامدار خارک که سرگذشت تاریخی آن در عرصه اقتصاد ایران عزیز بر همگان روشن است و توانسته از موانع بزرگی عبور کند بازدید کنیم که اگر بخواهیم در جمله‌ای کوتاه خارک و کارکنان خدوم صنعت نفت را وصف کنم، باید بگویم خارک نماد غلبه اراده بر موانع است و امیدوارم در همه بخش‌های کشور از الگوی موفق خارک بهره عملی گرفته شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به‌عنوان یک سازمان مأموریت‌گرا، با وجود چالش‌ها و تنگناهای گسترده، با الطاف الهی توانسته است مأموریت اصلی و وظایف محوله در حوزه‌های ذخیره‌سازی و صادرات نفت‌ خام و میعانات گازی کشور را به‌نحو ایمن، به‌موقع، همچنین با رعایت الزام‌ها و استانداردهای کیفیت، سلامت، ایمنی و محیط زیست انجام دهد.

اسدروز افزود: شرکت پایانه‌های نفتی ایران آمادگی دارد همسو با سیاست‌های کلان شرکت ملی نفت ایران، مأموریت سازمانی خود را در زمینه صادرات نفت خام و میعانات گازی تا سقف ظرفیت تولید انجام دهد و کارکنان خدوم شرکت پایانه‌های نفتی ایران در خط مقدم جنگ اقتصادی برای انجام مأموریت سازمانی بیش از پیش آماده هستند.

وی از پایانه نفتی خارک به‌عنوان یک پایانه راهبردی یاد کرد و افزود: حوزه کاری این شرکت در چهار پایانه نفتی خارک، پارس جنوبی، ماهشهر و شمال تعریف و پیگیری می‌شود که در میان آنها پایانه نفتی خارک یکی از مهم‌ترین پایانه‌های نفتی کشور است و مهم‌ترین و کلیدی‌ترین پایانه شرکت از نظر منابع فیزیکی و تأسیساتی و بافت نیروی انسانی، پایانه نفتی خارک است.

کد خبر 466398

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *