loader image

طرح ۲ میلیون دلاری نفت و گاز پارس برای مدل‌سازی آزمایشگاهی خوردگی

طرح ۲ میلیون دلاری نفت و گاز پارس برای مدل‌سازی آزمایشگاهی خوردگی

رئیس پژوهش و فناوری و کانون تفکر شرکت نفت و گاز پارس مهم‌ترین نیاز این شرکت برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش خوردگی خطوط لوله دریایی و تعمیر و نگهداری تأسیسات پارس جنوبی دانست و گفت: برای توسعه زیرساخت‌ها و مدل‌سازی آزمایشگاهی خوردگی این میدان پروژه‌ای به ارزش بیش از ۲ میلیون دلار طراحی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار شانا، عباسعلی پرتقالی چهارشنبه (۲۳ آذرماه) در نشست تخصصی «معرفی نیازها و چالش‌های فناورانه» در نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران همسو سازی برنامه و سیاست‌های اجرایی شرکت نفت و گاز پارس با توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، خرید داخل و حمایت از بومی‌سازی کالا و خدمات مهندسی، به‌روزرسانی رویه و مقررات داخلی شرکت، امتیاز بیشتر به شرکت‌های دانش‌بنیان در فرآیند مناقصات را از جمله مهم‌ترین اقدام‌های شرکت نفت و گاز پارس در راستای حمایت از اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی اعلام کرد.

وی مهم‌ترین نیاز شرکت نفت و گاز پارس در حوزه دانش‌بنیان و فناوری را حفظ سلامت خطوط لوله دریایی این شرکت دانست و گفت: هم‌اکنون بیش از ۳ هزار کیلومتر خط لوله ۳۲ اینچ و ۳ هزار کیلومتر خط لوله ۴ اینچ با مدیریت این شرکت وجود دارد که هر ساله بیش از ۱۰۰ کیلومتر از این خطوط لوله نیاز به تعمیرات اساسی دارند، هم‌اکنون تعمیر و تعویض هر کیلومتر خط لوله دریایی هزینه‌های زیادی برای شرکت در بر دارد.

رئیس پژوهش و فناوری و کانون تفکر شرکت نفت و گاز پارس با تأکید برای اینکه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان تمرکز شرکت نفت و گاز پارس روی رفع نیازهای در حوزه خوردگی خطوط لوله دریایی و تعمیر و نگهداری آن است، اظهار کرد: هم‌اکنون پروژه‌ای به ارزش بیش از ۲ میلیون دلار برای توسعه زیرساخت‌ها و مدل‌سازی آزمایشگاهی خوردگی تأسیسات پارس جنوبی طراحی کرده‌ایم.

پرتقالی با اشاره به مدت اجرای ۳۰ ماهه این پروژه ادامه داد: با همکاری و مساعدت شرکت ملی نفت ایران این پروژه در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

سرپرست پژوهش و فناوری و کانون تفکر شرکت نفت و گاز پارس تحلیل علل ریشه‌ای حوادث خطوط لوله دریایی، مواد ضد رسوب با جایگزینی گلایکول در تست متد TMO374، مدل‌سازی دینامیکی انفجار لوله زیر دریایی انتقال گاز، بررسی روش‌های بهینه‌سازی سیستم کلایگول از منظر حذف آلاینده‌های آلی و کنترل خوردگی را از جمله پروژه‌های پژوهشی جاری در شرکت نفت و گاز پارس برشمرد.

نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران سه‌شنبه (۲۳ آذرماه) با قرائت پیام وزیر نفت آغاز به‌کار کرد و امروز (پنجشنبه، ۲۴ آذرماه) به‌ کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 466060

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *