loader image

عملیات اجرایی تقویت خط انتقال گاز ۱۶ اینچ تربت جام آغاز شد

عملیات اجرایی تقویت خط انتقال گاز ۱۶ اینچ تربت جام آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه تقویت خط انتقال گاز ۱۶ اینچ به تربت جام (حدفاصل صالح‌آباد به تربت جام) با فرمان وزیر نفت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شانا، این آیین امروز (شنبه، ۲۰ اسفندماه) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مدیران ارشد صنعت گاز به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن شهید بهشتی وزارت نفت برگزار شد.

براساس این گزارش، ورود جبهه هوای بسیار سرد در ۲۰ دی‌ماه امسال به کشور سبب کاهش شدید دما تا منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد شد. هم‌زمان با این کاهش دما، کشور ترکمنستان، گاز وارداتی به ایران را قطع کرد و در پی افزایش مصرف گاز در کشور، شبکه خطوط انتقال گاز خراسان رضوی که در انتهای شاخه‌های خطوط هستند با شدت، وسعت و ماندگاری هوای بسیار سرد، پیش از ظهر روز شنبه، ۲۴ دی‌ماه پس از چهار روز افت فشار پیاپی، دچار مشکل شد.

جریان گاز بخشی از شهر تربت‌جام (۳۰ درصد مشترکان) در این روز با وجود مدیریت شبکه انتقال گاز و تغییر آرایش شیرهای خطوط انتقال ازسوی مدیریت دیسپچینگ ملی گاز ایران قطع شد.

هم‌زمان با این اتفاق، جواد اوجی، وزیر نفت و جمعی از مدیران صنعت نفت و گاز کشور روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه برای بررسی میدانی شبکه شمال شرق کشور و راهکارهای جلوگیری از افت فشار گاز و اطمینان از تداوم پایداری کامل شبکه شرق کشور به استان خراسان رضوی و شهر تربت‌جام سفر کردند.

اوجی در جریان این سفر، دستور احداث خط لوله گاز کمکی برای تقویت فشار گاز تربت جام و توابع آن تا سال آینده را صادر کرد.

کد خبر 470171

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *