loader image

لزوم راه‌اندازی بانک اطلاعات برای تولید ارزش افزوده در پارس جنوبی

لزوم راه‌اندازی بانک اطلاعات برای تولید ارزش افزوده در پارس جنوبی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ایجاد بانک اطلاعاتی در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی تأکید کرد و گفت: با تحقق این مهم می‌توان در آینده با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و داده‌های جمع‌آوری‌شده ارزش افزوده تولید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمد خوانساری در آیین گشایش چهارمین نمایشگاه حراست، امنیت و فناوری اطلاعات‌ در منطقه پارس جنوبی اظهار کرد: پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکت‌های مهم مستقر در این منطقه از صنایع مهم و عظیم کشور به شمار می‌آیند و نقش مهمی در عرصه تولید و اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه بخش بزرگ تجهیزات پالایشگاهی و پتروشیمی مستقر در منطقه در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود، افزود: در این باره شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور جایگاهی مهم در تولید تجهیزات مورد نیاز مجتمع‌های صنعتی و تولیدی دارند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بر اساس نیاز بازار و صنایع، شرکت‌های فناور اقدام به تولید محصول می‌کنند، تصریح کرد: بخش تخصصی گاز، نفت و پتروشیمی از حوزه‌های مهم کشور محسوب می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باید نقش خود را در این عرصه بیشتر کنند.

خوانساری سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری در پارس جنوبی را یادآور شد و اعلام کرد: همسو با این سرمایه‌گذاری عظیم، تولید محصولات مورد نیاز صنایع در داخل یک ضرورت است که تحقق این مهم نیازمند تأمین زیرساخت‌هاست.

وی بر ایجاد مرکز پردازش و بانک اطلاعات در منطقه پارس جنوبی تأکید و اظهار کرد: با تحقق این مهم می‌توان در آینده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان از داده‌های جمع‌آوری‌شده ارزش افزوده تولید کرد.

کد خبر 466806

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *