loader image

مصرف بهینه‌ گاز سبب افزایش روزهای پاک می‌شود/ کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با توسعه گازرسانی

مصرف بهینه‌ گاز سبب افزایش روزهای پاک می‌شود/ کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با توسعه گازرسانی

سرپرست مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی گاز ایران، ضمن تشریح تازه‌ترین اقدام‌های محیط زیستی این شرکت، مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری را در افزایش تعداد روزهای پاک، مؤثر دانست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدجلال نورموسوی در این باره گفت: مهم‌ترین اقدام شرکت ملی گاز ایران برای حفاظت محیط زیست و افزایش تعداد روزهای هوای پاک، توسعه گازرسانی به اقصی نقاط کشور در شهرها و روستاهاست و این اقدام سبب شده تا از انتشار سالانه ۱۶۴ میلیون تن آلاینده هوا و گازهای گلخانه‌ای جلوگیری شود.

>>> بیشتر بخوانید؛

اقدام برای جمع‌آوری سالانه بیش از ۲ هزار میلیون مترمکعب گاز مشعل در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

وی افزود: با توجه به وقوع پدیده وارونگی دما در ماه‌های سرد سال، یکی از اقدام‌هایی که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا و افزایش تعداد روزهای پاک در کشور مؤثر باشد، مدیریت مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری است.

سرپرست اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه وظیفه شرکت ملی گاز ایران فرآورش گاز و تخصیص آن به بخش‌های مختلف مصرف است، کاهش مصرف در بخش خانگی و تجاری این امکان را فراهم می‌کند که صنایع دوگانه‌سوز سهم بیشتری از سوخت پاک (گاز) داشته باشند تا از این طریق، شاهد کاهش آلاینده‌های ناشی از فعالیت صنایع با سوخت‌های جایگزین باشیم.

نورموسوی با بیان اینکه عمده فعالیت امور اچ‌اس‌ئی در زمینه محیط زیست معطوف به فعالیت شرکت‌های پالایش گاز است، گفت: اقدام‌های محیط زیستی قابل توجهی در زمینه فعالیت پالایشگاه‌های گازی به‌منظور بهبود فعالیت این تأسیسات برای کاهش آلاینده‌ها انجام شده است که از جمله این اقدام‌ها می‌توان به ابلاغ مصوبه‌های دولت برای اجرای پروژه‌های فرآیندی سایت یک مجتمع گازی پارس جنوبی به پیمانکار طرح اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین در سایت ۲ مجتمع گازی پارس جنوبی در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم، ضمن اینکه هدف‌گذاری برای اجرای پروژه‌های محیط زیستی در این مجتمع گازی به‌دلیل اینکه بیشترین حجم تولید گاز کشور را به‌عهده دارد، در اولویت است.

سرپرست اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران در پایان تأسیس سایت گوگردزدایی در پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد و کاهش گازهای مشعل را از دیگر دستاوردهای محیط زیستی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد و گفت: دستورعمل فروش گازهای مشعل در مرحله تدوین نهایی است، همچنین به‌منظور کاهش آلایندگی گاز so2، تخلیه گازهای اسیدی در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 466439

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *