loader image

مصرف گاز پارسال ۶ درصد افزایش یافت/ گاز صنایع و نیروگاه‌ها به‌طور کامل تأمین می‌شود

مصرف گاز پارسال ۶ درصد افزایش یافت/ گاز صنایع و نیروگاه‌ها به‌طور کامل تأمین می‌شود

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز از افزایش ۶ درصدی گازرسانی به بخش خانگی و تجاری در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال پیش از آن (سال ۱۴۰۰) خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمدرضا جولایی با اشاره به افزایش ۶ درصدی مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری طی سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ گفت: افزایش مصرف گاز در بخش خانگی باعث ایجاد محدودیت در دیگر بخش‌ها از جمله صنایع عمده، نیروگاه‌ها و خوراک پتروشیمی‌ها در زمان اوج مصرف شد.

وی با تأکید بر اینکه این افزایش تأثیری بر تعهدهای صادراتی گاز ایران نداشته است، افزود: تعهدها مربوط به صادرات گاز به عراق به‌صورت کامل انجام شد اما به‌دلیل مشکل فنی در یکی از ایستگاه‌های صادرات گاز به ترکیه که پیش از زمستان رخ داده بود، صادرات گاز به ترکیه در روزهایی با مشکل همراه شد البته اکنون تعمیرات آن انجام شده و روند صادرات عادی است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که اکنون از دو منطقه چالایوک و سرخس در مجموع روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب گاز از ترکمنستان دریافت می‌شود.

جولایی با تأکید بر اینکه جریان گاز از چالایوک پارسال برای دو هفته در زمان اوج مصرف و سرما در شمال شرق کشور قطع شد، گفت: اکنون با کاهش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، همه محدودیت‌ها از صنایع و نیروگاه‌ها برداشته شده است.

کد خبر 470622

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *