loader image

میانگین برداشت روزانه ۶۱۴.۷ میلیون مترمکعب گاز از میدان پارس جنوبی

به گزارش شانا، این نشست به‌منظور هماهنگی و ایجاد آمادگی بخش بالادست و پایین‌دست پارس جنوبی برای تولید و تأمین حداکثری گاز کشور در فصل زمستان با حضور هرمز قلاوند، مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران، احمد باهوش، مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و محمد حسین متجلی، سرپرست شرکت نفت و گاز پارس برگزار و وضع عملیات تولید گاز از بخش فراساحل و پالایشگاه‌های خشکی پارس جنوبی بررسی شد.

>>> بیشتر بخوانید؛

صنعت گازِ دولت سیزدهم و اقدام‌های ماندگار برای توسعه ایران

تولید و صادرات محصولات جانبی پالایشگاه‌های پارس جنوبی افزایش می‌یابد

باهوش در این نشست درباره مقدار تولید گاز در پنج ماه نخست امسال گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مردادماه، میانگین تولید روزانه گاز از میدان پارس جنوبی ۶۱۴.۷ میلیون مترمکعب بوده است که با انجام اقدام‌های نوآورانه و تکیه بر دانش بومی توانستیم در تولید پایدار گاز و محصولات جانبی گام‌های مثبتی برداریم و امیدواریم این روند تداوم یابد.

وی افزود: اکنون هیچ مرز جداکننده‌ای بین گاز و نفت وجود ندارد و همگی باید برای روسپید کردن صنعت نفت و گاز کشور دست در دست هم بدهیم.

مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز پازس و مجتمع گاز پارس جنوبی در این نشست مشترک به‌عنوان بهره‌بردار بخش‌های فراساحل و پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی با تأکید بر اهمیت هماهنگی هرچه بیشتر بخش‌های بالادست و پایین دست پارس جنوبی، راهکارهایی درباره همکاری بیشتر و ایجاد یکپارچگی همسو با رسیدن به اهداف مشترک در تولید ایمن و پایدار گاز ارائه کردند.

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *