loader image

نگاه صنعت نفت به ملی حفاری، حمایتی است/ لزوم تقویت ناوگان حفاری دریایی

نگاه صنعت نفت به ملی حفاری، حمایتی است/ لزوم تقویت ناوگان حفاری دریایی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه نگاه صنعت نفت به شرکت ملی حفاری، نگاهی کاملاً حمایت‌محور است، اظهار کرد: باید موانع قانونی را برطرف کنیم تا این شرکت بتواند به فعالیت خود با قدرت هرچه بیشتر ادامه دهد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر روز چهارشنبه (۳۰ آذرماه) در آیین گرامیداشت سالروز تأسیس شرکت ملی حفاری ایران از نگاه حمایتی صنعت نفت به شرکت ملی حفاری ایران خبر داد و گفت:‌ از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم، به‌دلیل تغییر نگاه حاکمیتی، حمایت از شرکت ملی حفاری در دستور کار قرار گرفته است که این مهم بیش از هرچیز به تقویت شرکت ملی نفت ایران خواهد انجامید.

وی افزود: اگر بخواهیم در کوتاه‌ترین زمان و با صرف کمترین هزینه، به افزایش تولید دست یابیم، راهی جز تقویت ناوگان حفاری کشور نداریم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران شرکت ملی حفاری ایران را مولود انقلاب دانست و گفت: تأسیس این شرکت نشان‌دهنده‌ هوشمندی حضرت امام خمینی (ره) در آن سال‌ها بود.

خجسته‌مهر افزود: نگاه امام خمینی (ره) این بود که ما در اقتصاد و صنعت باید متکی به خود باشیم که این موضوع ناشی از تصویر روشنی است که ایشان از سلطه استکبار جهانی داشتند.

وی تأکید کرد: حفاری حدود ۵ هزار حلقه چاه در کشور و اشتغال ۲۰ هزار نفر از کارکنان خدوم و شریف در این صنعت، بازتاب نگاه امام راحل است که باید بدان افتخار کرد.

معاون وزیر نفت در ادامه با تأکید بر اینکه اکنون در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی به سر می‌بریم، تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که تولید نفت و میعانات گازی کشور افزایش قابل‌توجهی داشته است، به‌طوری که به‌تازگی تولید نفت کشور به کانال تولید روزانه ۳ میلیون بشکه وارد شده است که بی‌شک این دستاورد حاصل تلاش‌های همه کارکنان شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم است.

خجسته‌مهر تأکید کرد: شرکت ملی حفاری از نظر ما جنبه حاکمیتی دارد و شرکت‌های فرعی را موظف کرده‌ایم بدون محدودیت با این شرکت قرارداد همکاری امضا کنند.

به گفته وی، هم‌اکنون عمده ظرفیت حفاری کشور در اختیار شرکت ملی حفاری ایران است و با توجه به نقش پررنگ این شرکت در توسعه صنعت نفت، نگاه مجموعه صنعت نفت به این شرکت نگاهی کاملاً حمایت‌گرایانه است.

لزوم تقویت ناوگان حفاری دریایی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه از لزوم افزایش و تقویت ناوگان حفاری دریایی خبر داد و گفت: به‌زودی چند دکل دریایی به ناوگان شرکت ملی حفاری اضافه خواهد شد.

وی یکی از تعهدهای و اولویت‌های ملی حفاری را تحویل ۱۴ حلقه چاه گازی دانست و با اشاره به اینکه اقدام‌های مهم در پارس جنوبی در حال انجام است، یادآور شد: با وجود اینکه فاز ۱۱ مرزی‌ترین فاز پارس جنوبی با قطر است، حدود دو دهه بلاتکلیف بود. با این حال به‌ همت نیروی انسانی توانمند شرکت ملی نفت ایران، این فاز به‌زودی به تولید خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر اینکه عملیات اجرایی چند میدان مشترک در خوزستان آغاز شده است، افزود: عملیات اجرایی میدان‌های آزادگان، یاران و سهراب آغاز شده و در جریان است.

خجسته‌مهر در تشریح این موضوع گفت: میدان مشترک آزادگان به‌عنوان یک طرح بزرگ از مدت‌ها پیش نیمه‌کاره بود، با وجود این امروز به توفیق الهی ۳۰ حلقه چاه تازه به آن اضافه شده است و می‌توان گفت در مقایسه با سال‌های گذشته ناوگان حفاری بیشتری در آن فعال است.

توجه به ارتقای بهره‌وری در ملی حفاری

وی در ادامه از ارتقای منابع انسانی به‌عنوان اصلی کلیدی در توسعه شرکت ملی حفاری یاد و اذعان کرد: لازم است تا با ارتقای سطح کمّی و کیفی و آموزش مستمر کارکنان، میزان بهره‌وری ملی در صنعت حفاری کشور را بالا برد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در خاتمه از حضور و حمایت نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اهواز از فعالیت‌های توسعه‌ای نفت قدردانی و اضافه کرد: اگر بخواهیم تحریم را خنثی کنیم، لازم است شرکت‌هایی همچون شرکت ملی حفاری را تقویت کنیم.

بر اساس این گزارش، خجسته‌مهر در سفری یک روزه با هدف حضور در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس شرکت ملی حفاری ایران، حضور در نشست شرکت‌های نفتی مستقر در استان خوزستان و بازدید از طرح‌ها روز چهارشنبه (۳۰ آذرماه) وارد اهواز شد.

کد خبر 466431

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *