loader image

هر قطره اسراف سوخت، گلوله‌ای به تن زمین

هر قطره اسراف سوخت، گلوله‌ای به تن زمین

«چالش بنزین و زمین‌ ما» عنوان نمایشگاهی است که با همکاری مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت در محل موزه پمپ بنزین دروازه دولت تهران در حال برگزاری است.

به گزارش شانا، در نمایشگاه «چالش بنزین و زمین‌ ما» ۱۲ اثر از ۶ هنرمند کشورمان در قالب پوستر در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

«سهم حیوانات از زمین سوخت شدن نیست»، «گذشته‌ی زمین را اسراف نکنیم»، «هر قطره اسراف سوخت، گلوله‌ای به تن زمین»، «هر قطره نفت، تکه‌ای از طبیعت است»، «در حسرت بنزین» و «هر قطره بنزین، ذره‌ای از جان طبیعت» شعارهای است که هنرمندان برای پوسترهای خود برگزیدند.

هدف از برگزاری این نمایشگاه که تا ۱۳ فروردین‌ماه دایر است «کم کردن آلاینده‌های نفتی و رسیدن به آسمان پاک و آبی» است.

هر قطره اسراف سوخت، گلوله‌ای به تن زمین

پمپ بنزین دروازه دولت تهران یا همان جایگاه سوخت شماره ششم در سال‌های پایانی دهه ۱۳۱۰ هجری شمسی مقارن با دوره پهلوی اول، از سوی شرکت نفت انگلیس و ایران برای توزیع فرآورده‌های نفتی همچون نفت سفید، بنزین و امشی احداث و در تیرماه ۱۳۹۸ به‌عنوان موزه افتتاح شد.

در هریک از بخش‌های این موزه به موضوعات مختلفی اعم از تاریخچه محله دروازه دولت، نحوه شکل‌گیری و فعالیت جایگاه پرداخته شده است، همچنین عکس‌ها، اسناد، نقشه‌ها و فیلم‌های تاریخی مرتبط با این مکان، نمونه اشیای مربوط به توزیع، حمل و تخلیه سوخت و نمونه دستگاه‌های پمپ بنزین در این موزه به نمایش درآمده‌اند.

هر قطره اسراف سوخت، گلوله‌ای به تن زمین

این جایگاه مردادماه سال ۱۳۹۳ به شماره ۳۱۷۱۱ در فهرست آثار ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ثبت ملی رسیده است.

کد خبر 470601

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *