loader image

همکاری مجتمع گاز پارس جنوبی و دانشگاه خلیج فارس توسعه می‌یابد

همکاری مجتمع گاز پارس جنوبی و دانشگاه خلیج فارس توسعه می‌یابد

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با تأکید بر حمایت ویژه این شرکت از پژوهش‌ و فناوری در پارس جنوبی گفت: بزرگ‌ترین مجتمع گازی کشور، از افزایش زمینه‌های همکاری با دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر حمایت می‌کند.

به گزارش شانا، احمد باهوش در نشستی که با حضور محمد مدرسی، رئیس دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر و جمعی از مسئولان دو مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: رسالت بزرگ ما تولید حداکثری گاز و محصولات جانبی، خدمت به اقتصاد و شکوفایی کشور است و در این مسیر مهم تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر استفاده کنیم.

وی افزود: دانشگاه خلیج فارس می‌تواند در حوزه آموزش حرفه‌ای قبل و حین آغاز فعالیت نیروهای تازه استخدام مجتمع گاز پارس جنوبی همکاری سازنده داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: اساتید باتجربه دانشگاه خلیج فارس با ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و مجتمع گاز پارس جنوبی، در حوزه تحصیلات تکمیلی پروژه‌ها و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی و بررسی چالش‌های صنعت، برای بهبود شرایط می‌توانند گام‌های مؤثر و سازنده‌ای بردارند.

باهوش تصریح کرد: امید داریم این نشست‌ها سرآغازی برای همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز مهم آموزشی باشد و باید از ظرفیت‌های همکاری مشترک به بهترین شکل بهره گرفت.

همکاری مجتمع گاز پارس جنوبی و دانشگاه خلیج فارس توسعه می‌یابد

عباس صیادی، رئیس پژوهش و فناوری مجتمع گاز پارس جنوبی هم در ادامه این نشست بیان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون چهار پروژه مهم با دانشگاه خلیج فارس در مرحله اجرا دارد.

وی گفت: دو پروژه در حوزه پسماند و حوزه آلایندگی پساب و دو پروژه دیگر نیز در حوزه برق و هوشمندسازی با دانشگاه خلیج فارس در مراحل تدوین و پایه‌گذاری است.

رئیس پژوهش و فناوری مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: دانشگاه خلیج فارس توانایی انجام و همکاری مواردی مانند ساخت قطعات و تجهیزات، تعمیر و بازطراحی‌ کوره‌ها، مطالعات و مشکلات کمپرسورهای رفت و برگشتی پالایشگاه چهارم نیز دارد و اکنون در حال تدوین این پروژه‌ها هستیم.

محمد مدرسی، رئیس دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر هم در سخنانی تأکید کرد: دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر ظرفیت و نیروی بالقوه بسیار خوبی برای فعالیت و همکاری مشترک با مجتمع گاز پارس جنوبی دارد.

وی در ادامه به توانایی انجام اقدام‌های شاخص دانشگاه خلیج فارس در مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: انجام آموزش‌های لازم به‌صورت کاربردی برای کارکنان، ایجاد فرصت‌های تحقیقاتی برای اساتید و هیئت‌های علمی دانشگاه و پیاده‌سازی پروژه‌های مهم صنعتی در مجتمع گاز پارس جنوبی می‌تواند سطح گسترش همکاری‌ها را افزایش دهد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر گفت: این دانشگاه در حوزه‌های محیط زیستی، آلایندگی‌های هوا، خاک و دریا برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داده و این موارد از اولویت‌های مهم این دانشگاه در پارس جنوبی است.

کد خبر 461746منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *