loader image

وقتی همه برای خدمت به «تربت‌جام» پای کار آمدند

وقتی همه برای خدمت به «تربت‌جام» پای کار آمدند

وزارت نفت دولت سیزدهم و شرکت ملی گاز ایران با تلاش شبانه‌روزی در خدمت‌رسانی به مردم خراسان رضوی، توانستند در کمترین زمان، گاز آن بخش از مشترکان تربت‌ جم را که دچار قطعی شده بود، وصل کنند.

به گزارش شانا، ورود جبهه هوای بسیار سرد در ۲۰ دی‌ماه امسال به کشور سبب کاهش شدید دما تا منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد شد. هم‌زمان با این کاهش دما، کشور ترکمنستان، گاز وارداتی به ایران را قطع کرد و در پی افزایش مصرف گاز در کشور، شبکه خطوط انتقال گاز خراسان رضوی که در انتهای شاخه‌های خطوط هستند با شدت، وسعت و ماندگاری هوای بسیار سرد، پیش از ظهر روز شنبه (۲۴ دی‌ماه) پس از چهار روز افت فشار پیاپی، دچار مشکل شد.

جریان گاز بخشی از شهر تربت‌جام (۳۰ درصد مشترکان) در این روز با وجود مدیریت شبکه انتقال گاز و تغییر آرایش شیرهای خطوط انتقال ازسوی مدیریت دیسپچینگ ملی گاز ایران، قطع شد.

هم‌زمان با این اتفاق، جواد اوجی، وزیر نفت و جمعی از مدیران صنعت نفت و گاز کشور روز یکشنبه (۲۵ دی‌ماه) برای بررسی میدانی شبکه شمال شرق کشور و راهکارهای جلوگیری از افت فشار گاز و اطمینان از تداوم پایداری کامل شبکه شرق کشور به استان خراسان رضوی و شهر تربت‌جام رفتند.

اوجی ضمن حضور در نشست فوق‌العاده ستاد انرژی استان خراسان رضوی در مشهد و بازدید میدانی از شهرهای تربت جام و فریمان، دستوراتی فوری از قبیل توزیع رایگان نفت سفید، توزیع گاز مایع (ال‌پی‌جی) در شهرستان تربت جام و دیگر نقاط استان خراسان رضوی، توزیع حدود ۱۷ هزار بخاری برقی و نفتی در تربت‌جام با هزینه وزارت نفت، احداث خط لوله گاز کمکی برای تقویت فشار گاز تربت جام و توابع آن تا سال آینده، همچنین تقبل پرداخت قبض برق دی‌ماه مشترکانی که در منطقه تربت‌جام دچار مشکل شدند از سوی وزارت نفت را صادر کرد.

حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی هم اعلام کرد که مشارکت مردم استان در پویش «هر خانه یک اتاق گرم» سبب شد در پنج روز، ۱۴ میلیون مترمکعب گاز در استان صرفه‌جویی شود تا حداقل فشار گاز در ایستگاه ورودی شهر تربت‌ جام تأمین شود.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز هم‌زمان با افت فشار شبکه گاز خانگی با آرایش جدید شبکه توزیع سوخت کشور، نسبت به تأمین سوخت مناطق در معرض قطعی و دچار افت شبکه گاز اقدام کرد. تأمین سوخت جایگزین گرمایشی و پخت‌وپز در مناطق شمال شرق کشور و دیگر نقاط سردسیر به مقدار کافی و به‌صورت اعلام کالابرگ و رایگان، راه‌اندازی خطوط ریلی حمل فرآورده از طریق مخزن‌دار راه‌آهن و اختصاص ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل فرآورده کشور برای تأمین و توزیع سوخت مناطق سردسیر از جمله اقدام‌های این شرکت به‌منظور همیاری همسو با تأمین سوخت موردنیاز مردم در شرایط افزایش پایداری جبهه هوای سرد در کشور بود.

سرانجام با تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت نفت و گاز به‌ویژه شرکت گاز خراسان رضوی و همکاری مثال‌زدنی مردم، شبکه گاز آن بخش از مشترکان شهرستان تربت‌جام پس از سه روز قطعی، روز سه‌شنبه (۲۶ دی‌ماه) به‌طور کامل وصل شد و به وضع عادی بازگشت که طبق گفته کارشناسان، سرعت اتصال گاز این مشترکان ثبت یک رکورد تازه بود.

کد خبر 467624

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *