loader image

کمبود گاز نداریم، اما…

کمبود گاز نداریم، اما...

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: ما کمبود گاز در کشور نداریم، اما هم‌زمان با برودت هوا، طرح‌های مدیریت مصرف گاز در کشور به‌منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی اجرا می‌شود.

به گزارش شانا، مسلم رحمانی با حضور در یک برنامه تلویزیونی با تأکید بر تلاش شرکت ملی گاز ایران برای تأمین گاز در کشور اظهار کرد: با آغاز روزهای سرد سال همه کارکنان تأسیسات شرکت ملی گاز، وزارت نفت، تأسیسات بالادستی تولید، پالایش، انتقال و توزیع با همه توان اقدام‌های لازم به‌منظور توزیع مناسب گاز به‌ویژه برای مشترکان بخش خانگی و تجاری را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه همه تأسیسات صنعت گاز اکنون در حداکثر تولید و پالایش قرار دارند، افزود: خوشبختانه شبکه گاز در کشور پایدار است و هیچ قطعی گازی نداشتیم.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: بحث تولید و عرضه سوخت از مهم‌ترین موضوعاتی است که وزارت نفت مدنظر دارد، اما بحث مدیریت مصرف انرژی باید از سوی دستگاه‌های مختلفی پیگیری شود، با این حال وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران هم اقدام‌های بسیار خوبی در این باره انجام داده‌اند.

رحمانی ادامه داد: با همکاری دولت مصوبه‌ای در بحث کاهش ۱۰ درصدی مصارف بخش دولتی و پایش مصرف گاز اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی داشتیم. همکاران ما تاکنون بیش از ۷۲ هزار مورد بازرسی در سطح کشور و ارگان‌های دولتی از ابتدای آذرماه انجام دادند که به ۸۴۱ مورد قطع گاز رسیده است.

وی در پاسخ به این پرسش که مدت زمان این قطعی چقدر خواهد بود، گفت: به‌طور معمول همان روز که قطع می‌شود با اخذ تعهد برگشت داده می‌شود، مگر اینکه تکرار شود، در آن صورت با نظر استاندار هر استان قطع گاز مجدد انجام می‌شود.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه این اقدام طبق تجربه و مقایسه با پارسال بازدارنده بوده است، بیان کرد: امسال تعداد مواردی که خارج چارچوب مصرف می‌کنند نسبت به پارسال کمتر شده و این نشان می‌دهد همکاری بخش دولتی بیشتر بوده است.

رحمانی در پایان یادآور شد: ما در کشور کمبود گاز نداریم، مشکل تراز نبودن بین مصرف و تولید است.

کد خبر 466501

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *