loader image

گواهی سپرده نفت ابزاری برای مصونیت در برابر تورم و نوسان‌های ارزی است

گواهی سپرده نفت ابزاری برای مصونیت در برابر تورم و نوسان‌های ارزی است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار استفاده از ابزار گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی را راهی برای مصونیت در برابر نوسان‌های ارز و تورم دانست.

به گزارش شانا، مجید عشقی با حضور در نخستین قسمت برنامه «صف اول» شبکه خبر در سال ۱۴۰۲ به پرسش مختلفی پاسخ داد و در بخشی از سخنان خود گفت: بازار سرمایه در بلندمدت بیشترین بازدهی را نسبت به دیگر بازارها دارد و افرادی که با فروش دارایی مورد نیاز خود وارد بورس می‌شوند، با رفتار هیجانی زیان می‌کنند، اگر برخی توانایی تحلیل ندارند، به‌صورت غیرمستقیم و از طریق صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند سرمایه‌های خود را در برابر نوسان‌های ارز و تورم مصون کنند، می‌توانند از دو ابزار گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی و نیز گواهی سپرده شمش طلا استفاده کنند.

مالیات شرکت‌های تولیدی کاهش یافت و به ۱۸ درصد رسید

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۲، کاهش مالیات شرکت‌های تولیدکننده را داشتیم که ۲ واحد درصد دیگر کم شد و به ۱۸ درصد رسید، تا به تشکیل سرمایه کمک می‌کند.

عشقی گفت: مورد دوم در بودجه ۱۴۰۲، معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از طریق سودهای انباشته است که به افزایش سرمایه شرکت‌ها کمک خواهد کرد.

مجلس دست دولت را برای تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها باز گذاشت

وی ادامه داد: فرمول خوراک پتروشیمی‌ها چند سالی است که ثابت مانده، پیشنهادهای کارشناسی داده شده و در حال بررسی است، اکنون تصمیمی تازه گرفته نشده و کماکان همان فرمول پیشین برقرار است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد: اگر نوسان‌های قیمت گاز در اروپا به روال بلندمدت بازگردد، شاید نیازی به تغییر فرمول نباشد؛ در غیر این صورت پیشنهاد دادیم که تغییر فرمول داشته باشیم. در حوزه قیمت خوراک پتروشیمی‌ها، خوشبختانه مجلس شورای اسلامی دست دولت را باز گذاشت تا دولت تصمیم نهایی را بگیرد.

کد خبر 470542

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *