loader image

آمادگی پالایشگاه پارسیان برای تولید روزانه ۶۰ میلیون مترمکعب گاز در زمستان

آمادگی پالایشگاه پارسیان برای تولید روزانه ۶۰ میلیون مترمکعب گاز در زمستان

مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان با بیان اینکه این مجموعه حدود ۸ درصد از کل تولید گاز کشور را به‌عهده دارد، اعلام کرد که تولید پالایشگاه پارسیان در زمستان به روزانه ۶۰ میلیون مترمکعب می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علمدار بابایی با تأکید بر اینکه مصمم هستیم در فصل زمستان تعهد تولید گاز پالایشگاه پارسیان را تأمین کنیم، گفت: تعمیرات اساسی در پالایشگاه گاز پارسیان طبق برنامه‌ریزی و براساس هماهنگی با بخش بالادست از ابتدای شهریورماه آغاز و با همت و تلاش همکاران تا موعد مقرر و پایان مهرماه به سرانجام رسید.

>>> بیشتر بخوانید؛

دومین پالایشگاه بزرگ گازی کشور برای تولید حداکثری در زمستان قد علم کرد

وی با اشاره به حجم بالای امور محوله در پالایشگاه گاز پارسیان، اظهار کرد: خوشبختانه امور مربوط به نیازهای بازرسی فنی و مهندسی فرآیند با استفاده از توان منابع داخلی انجام و طبق برنامه، برای تولید زمستانه از ابتدای آبان‌ماه امسال فعالیت پالایشگاه از سر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان درباره مقدار تولید گاز در این پالایشگاه، ادامه داد: مقدار تولید گاز در این پالایشگاه اکنون حدود ۵۰ تا ۵۵ میلیون مترمکعب در روز است که انتظار می‌رود با افزایش خوراک دریافتی از بالادست در چهار ماه پایانی سال، تولید روزانه پالایشگاه گاز پارسیان به ۶۰ میلیون مترمکعب برسد.

بابایی با اشاره به تولید محصولات جانبی این پالایشگاه، بیان کرد: روزانه حدود ۱۹ هزار بشکه میعانات گازی در این مجموعه تولید می‌شود، افزون بر این، در زنجیره ارزش پالایشگاه در پایین‌دست، استحصال محصولاتی مانند اتان انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به توجه مجموعه مدیریت این شرکت بر به‌کارگیری امکانات و ظرفیت‌های داخلی و بومی گفت: در بحث سرمایه انسانی، توجه ویژه‌ای به این موضوع شده که همکاران ما از نیروهای بومی استان باشند و این موضوع به‌ویژه در حوزه همکاران پیمانکار مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان یادآور شد: همچنین در موضوع تأمین کالا نیز تمرکز بر این بوده که تأمین کالا تا حد ممکن از محصولات داخلی باشد و بیش از ۸۰ درصد محصولات مورد نیاز پالایشگاه از کالاهای تولید داخل و در بحث تأمین نیز از تأمین‌کنندگان داخلی استفاده شده است، ضمن آنکه در بخش خدمات نیز تماماً از شرکت‌های داخلی بهره می‌بریم.

کد خبر 464125

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *