loader image

ارسال بیش از ۱۱۰ میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس 

ارسال بیش از ۱۱۰ میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به نقش راهبردی این مجموعه در تأمین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس، از ارسال بیش از ۱۱۰ میلیون بشکه میعانات گازی از سراسر پالایشگاه‌های پارس جنوبی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش شانا، احمد باهوش در این‌ باره گفت: پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی با ارسال به‌موقع خوراک به پالایشگاه ستاره خلیج فارس، نقشی بسیار راهبردی در خوداتکایی کشور برای تولید سبد سوختی مورد نیاز به‌ویژه در تأمین بنزین و گازوئیل دارند.

وی افزود: مجتمع پارس جنوبی با فرآورش گاز برداشت‌شده از میدان مشترک پارس جنوبی افزون بر تأمین بیش از ۷۵ درصد از نیاز کشور به گاز در بخش خانگی و صنعتی، حجمی بالا از میعانات گازی و دیگر فرآورده‌های گازی نیز تولید می‌کند که ضمن تأمین خوراک مورد نیاز صنایع کشور، صادرات و ارزآوری شایسته و قابل‌توجهی در رشد و چرخش اقتصادی کشور نیز دارد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: این مجموعه گازی به‌عنوان قطب تولید گاز و به‌دنبال آن میعانات گازی در ایران، با تأمین روزانه بیش از ۴۵۰ هزار بشکه میعانات گازی خوراک مورد نیاز پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا، نقش بی‌بدیلی در تولید بنزین و خودکفایی کشور در تأمین این انرژی راهبردی ایفا می‌کند.

باهوش همچنین بیان کرد: پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی تأمین‌کننده همه خوراک مورد نیاز ستاره خلیج فارس برای تولید بنزین، گازوئیل، سوخت جت و دیگر تولیدات آن است؛ خط لوله‌ای ۳۸۸ کیلومتری که میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی را از عسلویه به غرب بندرعباس می‌رساند، نوعی زنجیره خودکفایی را در تولید فرآورده‌های انرژی مانند بنزین و گازوئیل در جنوب کشور شکل داده است.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ با اقدام‌های شایسته و نوآورانه متخصصان و کارکنان سراسر پالایشگاه‌های این مجموعه، بیش از ۱۱۰ میلیون بشکه میعانات گازی به‌عنوان ماده اولیه تولید سوخت به پالایشگاه ستاره خلیج فارس منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در ۲۵ کیلومتری غرب بندرعباس یکی از پالایشگاه‌هایی است که با تولید روزانه ۴۲ میلیون لیتر بنزین و حدود ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل نقش بیش از ۴۵ درصدی در تأمین سبد سوخت کشور به‌ویژه بنزین دارد.

کد خبر 470909منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *