loader image

اطلاعات ۷۱ پروژه پژوهشی اکتشاف هفته آینده منتشر می‌شود

اطلاعات ۷۱ پروژه پژوهشی اکتشاف هفته آینده منتشر می‌شود

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از تعریف ۷۱ پروژه پژوهشی اکتشاف در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: اطلاعات این پروژه‌ها هفته آینده روی وبگاه این مدیریت قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار شانا، مهدی فکور عصر چهارشنبه (۲۳ آذرماه) در نشست تخصصی «معرفی نیازها و چالش‌های فناورانه» در نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران بر خلق دانش‌ها و فناوری‌های نوین صنعت نفت به‌دست شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تأکید و اظهار کرد: هم اکنون دپارتمان پژوهش و فناوری و سامانه هوشمند پژوهشی دو پروژه فناورانه مدیریت اکتشاف به‌شمار می‌روند.

وی با اشاره به ارتباط مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با پنج دانشگاه بزرگ کشور و ایجاد سه شرکت مشترک با این دانشگاه‌ها برای ارتباط بیشتر با آنها افزود: هم‌اکنون بیش از هشت شرکت بزرگ دانش‌بنیان در کشور در حوزه اکتشاف فعال هستند.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران افزایش اثربخشی شبکه‌های همکاری در طرح‌ها، افزایش انطباق‌پذیری مجریان پروژه‌های پژوهشی با نیازهای واقعی صنعت و بهبود انعطاف‌پذیری پروژه‌های پژوهشی در مواجهه با شرایط اطمینان نداشتن به داده‌ها را از جمله نتایج به‌کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت اکتشاف کشور دانست.

فکور اقدام‌های انجام‌شده در راستای تحقق الگوی جدید توسعه فناوری در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران را شامل برگزاری نشست و ایجاد تعامل با پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، برگزاری نشست مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نشست هم‌اندیشی با انجمن علمی و تخصصی بالادستی نفت و گاز اعلام کرد.

وی از تعریف ۷۱ پروژه پژوهشی مورد نیاز مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در بخش‌های مختلف زمین‌شناسی، ژئوفیزیک و تفسیر داده‌ها خبر داد و گفت: هفته آینده اطلاعات این پروژه روی وبگاه مدیریت اکتشاف به نشانی www.niocexp.ir برای شرکت‌های متقاضی قابل مشاهده است.

نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران سه‌شنبه (۲۳ آذرماه) با قرائت پیام وزیر نفت آغاز به‌کار کرد و امروز (پنجشنبه، ۲۴ آذرماه) به‌ کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 466057

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *