loader image

افزایش عمر چاه‌های نفتی اقتصاد طرح‌ها را متأثر می‌کند

افزایش عمر چاه‌های نفتی اقتصاد طرح‌ها را متأثر می‌کند

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب درباره اهمیت افزایش طول عمر چاه‌ها توضیح داد و گفت: افزایش عمر چاه‌ها می‌تواند اقتصاد طرح‌ها را متأثر کند و به کاهش هزینه‌ها منجر شود.

به گزارش خبرنگار شانا، علیرضا دانشی عصر امروز (سه‌شنبه، چهارم بهمن‌ماه) در آیین تنفیذ نخستین قرارداد احیای چاه‌های کم‌بازده و غیرفعال شرکت ملی نفت ایران به شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) ضمن ابراز خرسندی از تنفیذ این قرارداد به یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این اقدام یکی از راهکارهایی است که در آینده از بحران تولید نفت جلوگیری می‌کند.

وی به استقبال شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش تولید نفت اشاره و اذعان کرد: بدنه کارشناسی و مهندسی شرکت برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای کارهای نو و دانش‌بنیان اثرگذار بر چاه‌ها در این شرکت بسیار مشتاق هستند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بر اهمیت افزایش طول عمر چاه‌ها تأکید کرد و افزود: این موضوع می‌تواند اقتصاد طرح‌ها و فعالیت حوزه صنعت نفت را متأثر کند و به کاهش هزینه‌ها در ادامه مسیر منجر شود.

دانشی به اهمیت مخزن بی‌بی‌حکیمه اشاره و تصریح کرد: مخزن بی‌بی‌حکیمه یکی از مخازن مهم جنوب کشور و بسیار خاص است که به‌دلیل کاهش تولید نفت این چاه، تولید نفت شرکت کاهش یافته است و امیدواریم با این طرح شاهد افزایش تولید باشیم و آماده هستیم با همکاری با این شرکت دانش‌بنیان احیای چاه‌های بی‌بی‌حکیمه را به نتیجه برسانیم.

کد خبر 467718

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *