loader image

افزایش پایداری شبکه گاز طبس با اجرای خط لوله کنارگذر در کمتر از ۴ ساعت

افزایش پایداری شبکه گاز طبس با اجرای خط لوله کنارگذر در کمتر از ۴ ساعت

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از احداث خط لوله کنارگذر ۱۰ اینچ در شهرستان طبس در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌منظور افزایش پایداری شبکه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رحمان محمودی در این باره گفت: با توجه به کاهش فشار خط انتقال گاز طبس تا فشار ۵۰ PSI، به‌منظور افزایش پایداری شبکه طی کمترین زمان ممکن خط لوله ۱۰ اینچ از بیرجند بارگیری و در نخستین ساعات بامداد و در دمای منفی ۸ درجه در ایستگاه CGS شهرستان طبس با جوشکاری شبانه در کمترین زمان ممکن اجرا و نصب شد.

وی با اشاره به اینکه جوشکاری و اجرای این خط، یک اقدام جهادی و بی‌سابقه در شرایط ویژه به‌شمار می‌آید، تصریح کرد: سرعت عمل و اتحاد همکاران شرکت گاز استان خراسان جنوبی برای اجرای خط فوق، موجب تقویت خط کنارگذر قبلی و افزایش فشار و پایداری نسبی شبکه شد که در نتیجه خطر قطع گاز شهرستان طبس به حداقل کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان افزود: همچنین با توجه به شرایط موجود و افت فشار گاز در ورودی همه شهرهای استان طی ۴۸ ساعت گذشته به‌منظور جلوگیری از قطع گاز، ضمن هماهنگی با دیسپچینگ شرکت ملی گاز و هوشیاری و تمهیدات جهادی کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی سبب شد با وجود افت شدید فشار در هیچ نقطه‌ای از استان با قطعی سراسری گاز مواجه نشویم.

محمودی گفت: تعویض المنت فیلترها در کمترین زمان ممکن، پایش لحظه‌ای پایداری شبکه، قرائت ۱۰ دقیقه‌ای فشارهای ورودی و خروجی، گزارش هر نوع عملکرد ناقص تجهیزات ایستگاه‌ها از جمله اقدام‌های شبانه‌روزی بیش از ۴۰۰ نفر از کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی برای پایداری شبکه در این ایام بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۲۴ درصدی مصرف در استان از ابتدای تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی گفت: مصرف گاز در آغازین روز تعطیلات (۲۱ دی‌ماه) در استان ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب بود که با صرفه‌جویی ۲۳.۸ درصدی مصرف و کاهش حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعبی به ۴ میلیون و ۱۶۵ هزار مترمکعب در ۲۷ دی‌ماه رسیده است.

کد خبر 467592

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *