loader image

افزایش گازرسانی به صنایع عمده و نیروگاه‌ها در پاییز ۱۴۰۱

افزایش گازرسانی به صنایع عمده و نیروگاه‌ها در پاییز ۱۴۰۱

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با ارائه آماری، از افزایش مقدار تحویل گاز به نیروگاه‌ها و صنایع عمده در مهر و آبان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا جولایی در این باره گفت: با تلاش مجموعه همکاران ما در شرکت ملی گاز ایران از ابتدای پاییز امسال، با وجود اینکه نمودار مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری سیر صعودی داشته است، شاهد رکورد جدیدی در گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع عمده در ماه‌های مهر و آبان امسال بودیم.

وی ادامه داد: در نتیجه اقدام‌های انجام‌شده در مجموعه شرکت ملی گاز ایران، به طور میانگین در مهرماه ۱۴۰۱ روزانه ۲۴۳.۳ و در آبان‌ماه، روزانه ۱۹۳.۳ میلیون مترمکعب گاز تحویل نیروگاه‌ها شده، این در حالی است که معدل گاز تحویلی روزانه در مهر و آبان سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۲۲۰ و ۱۴۲.۷ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: براین اساس، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در مهر و آبان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، به ترتیب ۱۱ و ۳۵ درصد افزایش داشته است.

جولایی درباره روند گازرسانی به صنایع عمده نیز اظهار کرد: نمودار گازرسانی به صنایع عمده نیز صعودی است و این مقدار در ماه‌های مهر و آبان امسال نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۰، به ترتیب افزایش ۸ و ۱۱ درصدی داشته است.

وی تأکید کرد: در مهر و آبان امسال به‌طور متوسط روزانه ۱۴۸.۶ و ۱۴۳.۸ میلیون مترمکعب گاز به صنایع عمده تحویل شده، این در حالی است که در مدت مشابه پارسال میانگین حجم گاز تحویلی روزانه به صنایع عمده در مهرماه ۱۳۷.۲ و در آبان ماه ۱۲۹.۱ میلیون مترمکعب برآورد شده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه اولویت این شرکت حفظ جریان پایدار گاز برای بخش خانگی و تجاری است، گفت: با وجود آنکه در دوره سرد سال، بیشترین سهم تولید و فرآورش گاز به بخش خانگی و تجاری تخصیص یافته، اما مجموعه شرکت ملی گاز ایران اقدام‌های مناسبی در تأمین گاز به صنایع عمده و نیروگاه‌ها در پاییز انجام داده است.

جولایی در پایان با بیان اینکه صنایع و نیروگاه‌ها افزون بر سوخت گاز، از سوخت مایع نیز استفاده می‌کنند، بیان کرد: هرچه قدر گاز تحویلی به بخش صنایع بیشتر باشد سبب کاهش مصرف سوخت مایع از سوی آن‌ها می‌شود که این امر کاهش آلودگی به ویژه در شهرهای صنعتی را به دنبال دارد؛ از این رو مشترکان به این نکته توجه داشته باشند که اولویت اصلی بخش خانگی است و هرچه در این بخش مصرف گاز مدیریت شود، می‌توانیم نیاز بخش صنعتی به گاز را به مقدار بیشتری تأمین کنیم.

براساس این گزارش، آبان ماه امسال، جواد اوجی، وزیر نفت با ارائه گزارشی اعلام کرد از ابتدای پاییز تا ۱۵ آبان امسال به‌طور میانگین روزانه ۲۳۶ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل شده که ۱۳ درصد بیشتر از گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در بازه مشابه پارسال است.

از ابتدای پاییز تا نیمه آبان‌ماه، روزانه نزدیک به ۱۵ میلیون مترمکعب گاز بیشتری به صنایع عمده شامل فولاد، سیمان، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها تحویل شده که نشان از افزایش ۱۱ درصدی تحویل گاز به این صنایع و به ویژه افزایش ۳۴ درصدی تحویل گاز به صنعت فولاد در بازه زمانی یادشده است.

کد خبر 466359

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *