loader image

افزایش ۱۰۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی طی هفته گذشته

افزایش ۱۰۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی طی هفته گذشته

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: همزمان با آغاز دوره سرد سال مصرف گاز در کشور ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و انتظار می‌رود روند افزایشی مصرف تا هفته آینده نیز ادامه یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا جولایی با اشاره به پیش‌بینی ورود یک جبهه هوای سرد از شمال و شمال شرق به کشور و احتمال کاهش دمای هوا تا زیر صفر درجه، اظهارکرد: پیش‌بینی ما این است که تا اواسط هفته آینده، مقدار مصرف در بخش خانگی- تجاری به بیش از ۵۰۰ میلیون مترمکعب برسد.

وی افزود: با اقدام‌های شرکت ملی گاز ایران، امید داریم جریان گاز را مطمئن و پایدار به مشترکان به‌ویژه در بخش خانگی برسانیم، در عین حال برای اجرای موفق این مأموریت نیازمند همکاری همه مصرف‌کنندگان در همه بخش‌ها و مدیریت مصرف هستیم تا جریان پایدار گاز به شکل مطلوب در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه اعمال محدودیت در بخش صنایع، یکی از راه‌هایی است که می‌توان در بحث مدیریت مصرف مدنظر داشت، گفت: مقدار مصرف در استان‌های تهران، اصفهان، خراسان‌ها و آذربایجان‌ها بیشتر از دیگر استان‌هاست و انتظار می‌رود در هفته آینده مقدار مصرف در این مناطق و مناطق شمال کشور بیشتر شود.

جولایی درباره اهمیت توجه به مدیریت مصرف گاز در هفته‌های آینده، گفت: هم‌اکنون مصرف در استان‌ها عادی است، اما با توجه به شرایط جوی و اینکه در اوج مصرف، از هم‌اکنون، افزایش ۱۰۰ درصدی را در مصرف گاز ثبت کرده است و تا هفته آینده، ۱۰۰ درصد دیگر هم به مصرف اضافه می‌شود؛ از این رو نیاز است که برای تداوم گازرسانی در کل شبکه، مدیریت مصرف را به‌صورت جدی در دستور کار قرار دهیم.

وی در تشریح وضع مصرف گاز در کشور گفت: هم اکنون ۵۰ درصد گاز مصرفی به بخش خانگی ارسال می‌شود، این درحالی است که مصرف خانگی تا پیش از دوره اوج مصرف، پائین‌تر از ۵۰ درصد بوده است بنابراین، با توجه به افزایش مصرف خانگی، به‌طور طبیعی حفظ جریان پایدار و انتقال گاز از جنوب کشور به مناطق شمالی نیازمند مدیریت مصرف است تا انتقال گاز با معضلاتی نظیر زمان، روبه‌رو نشود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: ذخایر گاز باید به گونه‌ای مدیریت شوند تا مشکل افت فشار در شبکه به‌وجود نیاید و مناطق شمالی کشور با مشکلی در این زمینه روبه‌رو نشوند. بخشی از این مدیریت با اعمال مدیریت بخش خانگی پرمصرف و بخش دیگر با اعمال محدودیت در بخش‌های تجاری قابل اجرا خواهد بود.

کد خبر 464095

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *