loader image

افزایش ۹ درصدی مصرف گاز طی یک هفته/ ضرورت صرفه‌جویی مردم به‌منظور گازرسانی بهینه به همه بخش‌ها

افزایش ۹ درصدی مصرف گاز طی یک هفته/ ضرورت صرفه‌جویی مردم به‌منظور گازرسانی بهینه به همه بخش‌ها

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که با تشدید برودت هوا، مصرف گاز امروز نسبت به روز گذشته در بخش خانگی و تجاری ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا جولایی در این باره توضیح داد: با ورود یک جبهه هوای سرد از شمال و شمال غرب کشور که به‌سرعت گسترش یافته و حتی به استان‌های جنوب غرب، خوزستان، لرستان و… نیز رسیده و ماندگاری بیش از حد آن، مصرف گاز امروز (شنبه، سوم دی‌ماه) به ۵۹۰ میلیون مترمکعب رسید.

وی ادامه داد: این مقدار مصرف در ابتدای هفته جاری به نسبت ابتدای هفته گذشته، ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد که با اطلاعات هواشناسی، پیش‌بینی می‌شود این روند افزایش مصرف، تا پایان هفته ادامه داشته باشد؛ به این ترتیب پیش‌بینی‌ می‌شود مصرف گاز طبیعی تا اواخر هفته جاری به ۶۵۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده در صنایع و نیروگاه‌ها برای مصرف گاز و اینکه تنها منبع تأمین افزایش مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری، اعمال محدودیت در بخش نیروگاهی و صنایع است، از همه هم‌وطنان می‌خواهیم با رعایت الگوی مصرف بهینه، ما را در گازرسانی به دیگر بخش‌ها یاری کنند.

جولایی با بیان اینکه مصارف بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده بیش از ۷۰ درصد از گاز تحویلی به شبکه انتقال کشور را به خود اختصاص داده است، تأکید کرد: از همه مردم می‌خواهیم با رعایت نکات ساده مانند پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم در منازل و…، و در نتیجه، کاهش ۱۰ درصدی در مصرف خانگی، ۶۰ میلیون مترمکعب، یعنی معادل دو فاز پارس جنوبی در مصرف خانگی صرفه‌جویی کنند تا آن را در نیروگاه‌ها و صنایع استفاده کنیم.

کد خبر 466442

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *