loader image

الزام‌های ایمنی عملیات توپک‌رانی در صنعت نفت بررسی شد

الزام‌های ایمنی عملیات توپک‌رانی در صنعت نفت بررسی شد

پیش‌نویس راهنمای ملاحظات اچ‌اس‌ئی عملیات توپک‌رانی با حضور نمایندگان شرکت‌های فرعی تابع وزارت نفت، به میزبانی شرکت انتقال گاز ایران بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، این نشست که با حضور نمایندگان شرکت‌های مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، بهره‌برداری نفت و گاز غرب، بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، خطوط لوله و

مخابرات نفت ایران و شرکت انتقال گاز ایران برگزار شد، شهرام سروری، رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت انتقال گاز ایران گفت: پیش‌بینی تمهیدهای لازم به‌منظور اطمینان از اجرای صحیح و ایمن عملیات پیگرانی به نحوی که خطر آن در همه حوزه‌های ایمنی، بهداشت، محیط زیست و بخش‌های فرآیندی در حد قابل قبول باشد و از بروز حوادث فردی و فرآیندی در هر دو دامنه سازمان و همسایگان/ذی‌نفعان جلوگیری کند، ضروری است.

وی ادامه داد: با تلاش کارشناسان متخصص شرکت انتقال گاز ایران، پیش‌نویس راهنمایی جامع با استفاده از منابع موجود و مهم داخلی و خارجی در صنعت نفت تهیه شده است که می‌تواند در عملیات‌های توپکرانی خطوط لوله نفت و گاز، کاربردی و راهبردی باشد.

رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه همه کلیات در این راهنما گفته شده است و جزئیات را باید هریک از شرکت‌ها برای مجموعه خود تدوین کنند، اظهار کرد: با توجه به تعدد خطوط لوله در صنعت نفت، استانداردها در همه بخش‌ها به‌صورت جامع بیان نشده و رویکرد این سند، رویکردی راهنما است، زیرا نمی‌توان استانداردی را تعریف کرد که هم در گاز و هم در نفت و دیگر بخش‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

براساس این گزارش، در این نشست هریک از بندهای راهنما بررسی و مقرر شد اصلاحات لازم با استفاده از نظرات و پیشنهادهای نمایندگان همه شرکت‌های حاضر انجام شود.

کد خبر 468169منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *