loader image

امدادرسانی به کشتی در حال غرق توسط شناورهای پایانه میعانات گازی پارس جنوبی

امدادرسانی به کشتی در حال غرق توسط شناورهای پایانه میعانات گازی پارس جنوبی

رئیس پایانه میعانات گازی پارس جنوبی از امدادرسانی به کشتی در حال غرق توسط شناورهای پایانه میعانات گازی پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، سیدعلی میری در این باره گفت: در ساعت ۱۰:۲۵ دقیقه روز سه‌شنبه (چهارم بهمن‌ماه) با اعلام مرکز کنترل اداره بندر و دریانوردی عسلویه مبنی بر امدادرسانی به یک کشتی کانتینری به نام آنیل (Anil) که به‌دلیل اشتباه در عملیات بارگیری در حال غرق شدن است، بلافاصله رؤسای ادارات عملیات دریایی و اچ‌اس‌ئی این پایانه با قید فوریت به محل اعزام شدند.

وی افزود: دو فروند شناور اطلس و کارن Karen ۶ به همراه قایق بهمن ۲ با تجهیزات لازم به محل یادشده اعزام و پس از ساعت‌ها تلاش و اقدام‌هایی از جمله جلوگیری از حرکت کانتینرها به سمت کشتی‌های دیگر و جمع‌آوری تعدادی از کانتیرها را که در آب رها شده بودند به انجام رساندند.

رئیس پایانه میعانات گازی پارس جنوبی اظهار کرد: با تلاش و کمک شناورهای این پایانه به شناورهای حاضر در منطقه، ۱۲ خدمه کشتی کانتینری آنیل نیز نجات یافتند.

میری تصریح کرد: کشتی یادشده با ۱۲ خدمه زیر پرچم تانزانیا به اسکله پارس آمده بود که در حین بارگیری ۹۱ کانتینر ۲۷ تنی به‌دلیل چیدمان غلط کانتینرها واژگون شد.

کد خبر 468041منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *