loader image

بسیج امکانات شرکت ملی نفت برای خدمت‌رسانی حداکثری به زائران اربعین

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، بر این اساس با دستور محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مبنی بر هم‌افزایی شرکت‌های تابع و بسیج حداکثری امکانات برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، ستاد اربعین صنعت نفت در جنوب آغاز به‌کار کرد.

بر این اساس مقرر شد شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت و گاز اروندان، ملی حفاری ایران، نفت مناطق مرکزی ایران و نفت و گاز غرب، مهندسی و توسعه نفت، مدیریت اکتشاف، حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت، بسیج شرکت ملی نفت و دیگر شرکت‌های وابسته به شرکت ملی نفت ایران اقدام‌های لازم را برای رفاه حال زائران اربعین در پایانه‌های مرزی چذابه، شلمچه، مهران و خسروی انجام دهند.

در نخستین گام از سوی این ستاد، کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگان استانداری خوزستان، شهرداری و شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران برای بررسی، برآورد نیازها و تأمین امکانات ضروری در پایانه‌های مرزی مذکور تشکیل شد و نمایندگان این شرکت‌ها با حضور میدانی در منطقه، نسبت به تهیه فهرست نیازمندی‌ها و امکانات لازم برای زائران اقدام کردند.

همچنین با هماهنگی ستاد اربعین استانداری خوزستان نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها، شامل فضای مناسب برای ایجاد موکب، اسکان، پارکینگ، سالن پذیرایی، نصب تجهیزات مه‌پاش، کانکس، سرویس‌های بهداشتی و حمام، کولر و اختصاص آمبولانس و تانکرهای آبرسان اقدام شد.

در عین حال با تمرکز بر ایجاد رفاه و آسایش زوار از نظر تردد، اسکان، پذیرایی و پشتیبانی به‌موقع، هماهنگی بین همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در پایانه‌های مرزی مذکور و برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی و حضور میدانی عوامل اجرایی در خدمت به زائران در دستور کار ستاد اربعین حسینی صنعت نفت در جنوب با هماهنگی استانداری خوزستان قرار گرفت.

کمک به ایجاد زیرساخت‌های لازم در مسیر پیاده‌روی اربعین در استان‌های خوزستان و ایلام از دیگر اقدام‌های حمایتی شرکت ملی نفت ایران است که با همکاری با دیگر ارگان‌های اجرایی، در این باره انجام شده است.

در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و اجرای مصوبه‌های ستاد اربعین صنعت نفت در جنوب، تاکنون افزون بر ۴۰ دستگاه انواع کانکس برای خدمات‌دهی به زائران کربلای معلی در موقعیت پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه مستقر شده است، همچنین به‌منظور ارائه خدمات مناسب این کانکس‌ها بازسازی و نوسازی شده است. این کانکس‌ها شامل مسکونی، اداری، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی است. همچنین حدود ۷۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائرانی که از مرز زمینی وارد کشور شده‌اند به اهواز اختصاص یافته است.

این در حالی است که از ابتدای شروع به‌کار ستاد اربعین در مجموع ۱۳۷ دستگاه خودرو و تجهیزات عملیاتی بالغ بر ۶۴۹ دستگاه/ روز در مرز چذابه مستقر شده و خدمت‌رسانی کرده‌اند.

از اقدام‌های شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابع آن در ایام اربعین امسال می‌توان به برپایی موکب در چذابه به متراژ هزار مترمربع (شامل نمازخانه مردانه و زنانه، سالن خوابگاهی و غرفه‌های مشاور مذهبی، حجاب و عفاف، غرفه کودک و…)، ایجاد موکب و ارائه خدمات در پایانه‌های مرزی شلمچه، مهران و خسروی، ایجاد مخازن آب و سیستم‌های سردخانه، برگزاری مراسم سخنرانی و فرهنگی، معرفی شهدای صنعت نفت و توزیع بسته‌های فرهنگی، تأمین صبحانه، ناهار، شام و میان‌وعده در ایام اربعین حسینی برای زائران، تأمین سرویس‌های بهداشتی و حمام، استقرار کاروان پزشکی و… اشاره کرد.

ایجاد سایبان و مه‌پاش در مسیر مواکب، زیرسازی و تسطیح پارکینگ چذابه، تأمین مکنده و سرویس‌های بهداشتی و چشمه‌های حمام در منطقه چذابه، آماده‌سازی بیش از ۴۰ دستگاه کاروان ویژه استراحت، آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، حمام، تأمین ۵ تا ۱۰ دستگاه تانکر آب‌رسانی، زیرسازی و تسطیح پارکینگ در منطقه شلمچه، تأمین امکانات مورد نیاز ستاد حراست، پلیس راهور و پلیس راهنمایی و رانندگی و… نیز از دیگر اقدام‌های شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابع آن در اربعین امسال است.

شایان ذکر است، خدمات‌رسانی شرکت ملی نفت ایران به زائران امام حسین (ع) استمرار دارد و تا بازگشت آنها از کشور عراق ادامه خواهد داشت.

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *