loader image

بومی‌سازی ۹۳۰ قطعه و تجهیز راهبردی در کارگاه مرکزی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی

بومی‌سازی ۹۳۰ قطعه و تجهیز راهبردی در کارگاه مرکزی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی از خودکفایی ساخت ۹۳۰ قلم کالا و تجهیزات فنی با استفاده از دانش و تخصص نیروهای جوان ایرانی و بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش شانا، بهزاد سالاری در این باره گفت: پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از استفاده و به‌کارگیری کالاهای خارجی بی‌نیاز شده است و با پیروی از فرمایش‌های رهبری و نقشه راه در سال ۱۴۰۲ با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» حرکت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در سالی که گذشت، با برنامه‌ریزی و تکیه بر دانش و خلاقیت جوانان کشور در کارگاه مرکزی این مجموعه، بیش از ۹۳۰ قطعه و تجهیزات کلیدی مورد نیاز ساخته و بومی‌سازی شد.

مدیر پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: در سال ۱۴۰۱ کارکنان و متخصصان این مجموعه توانستند با پیروی از دستورات و قوانین ایمنی بیش از ۲۹ هزار و ۴۳۶ نفرروز کار را ثبت کنند و گامی مهم برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور بردارند.

به گفته‌ سالاری، در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های ظالمانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان ایرانی توانسته‌اند با شناسایی دقیق نیازمندی‌های این مجموعه، یک انقلاب تولید در مجتمع گاز پارس جنوبی رقم بزنند و بر همین اساس، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶۹۴ مورد عملیات و کار شاخص در کارگاه مرکزی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی ثبت شد.

وی یادآور شد: عملیات ساخت و افتتاح کارگاه جوشکاری در محدوده‌ کارگاه مرکزی پالایشگاه چهارم در مساحت ۶۰۰ مترمربع و تجهیز و استقرار دستگاه‌های پیشرفته جوشکاری از دیگر اقدام‌های شاخص این مجموعه در سال پیش است.

کد خبر 470999منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *