loader image

بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کرمانی همیار گاز شدند

بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کرمانی همیار گاز شدند

همسو با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت گاز کرمان و اداره کل آموزش و پرورش این استان، با اجرای طرح همیار گاز در مدارس، بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کرمانی به جمع همیاران گاز اضافه شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، منوچهر فلاح در این باره گفت: با استقبال مدیران، معلمان و شهروندان کرمانی، طرح همیار گاز در ۶ شهرستان استان کرمان اجرا شد و دانش‌آموزان در آموزشی چهره به چهره، با کاربردی‌ترین اصول ایمنی و مصرف بهینه انرژی آشنا شدند که در پی آن شمار همیاران گاز استان کرمان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسید.

وی با تأکید بر اهمیت والای آموزش و نهادینه کردن الگوی مصرف بهینه انرژی افزود: مهم‌ترین اهداف این طرح فرهنگ‌سازی و آموزش مفاهیم و قواعد مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف در بین خـانواده‌ها از طریق دانش‌آموزان، مدیران و مربیان آموزشی در سال ۱۴۰۱ بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه این طرح با حضور ۲۹ کارشناس در مدارس استان و توزیع بسته‌های فرهنگی در مدت چهار ماه اجرا شده است، ادامه داد: همسو با کاهش حوادث گاز، دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را درباره مصرف صحیح و بهینه انرژی دریافت می‌کنند تا با انتقال این اطلاعات به خانواده‌ها و دوستان خود، کارشناسان شرکت گاز را در نهادینه کردن فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و کاهش حوادث ناشی از استفاده نابجا از گاز و وسایل گازسوز فراهم کنند.

فلاح از طراحی و توزیع بیش از ۳۰ هزار دفتر با محتوای اهمیت و جایگاه گاز طبیعی و نحوه مصرف ایمن و بهینه آن بین دانش‌آموزان خبر داد و گفت: توزیع کتابچه استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی، لوازم تحریر و اعطای کارت همیار گاز همسو با ترغیب دانش‌آموزان به انتشار مطالب آموخته‌شده با معرفی آنان به‌عنوان همیاران گاز از دیگر اقدام‌ها به‌منظور حضور پرشور و مثمر ثمر دانش‌آموزان در این برنامه فرهنگی بوده است.

وی تصریح کرد: برپایی مداوم این دوره‌های آموزشی در سطح مدارس و آموزشگاه‌های کشور بی‌شک سبب فرهنگ‌سازی در زمینه ایمنی شده و کاهش حوادث ناشی از گاز طبیعی و بهینه‌سازی مصرف سوخت را در پی خواهد داشت. امیدواریم در ادامه هم بتوانیم گام‌های مؤثری برای ترویج این فرهنگ مهم برای رشد، سلامت و شکوفایی هرچه بیشتر جامعه و میهن اسلامی ایران برداریم.

کد خبر 470278منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *